Українська "джинса" у США: американським ЗМІ платили за хвалебні оди Януковичу
Про це повідомляє американське інтернет-видання Buzzfeed. Його джерело розповідає, що йому за одну публікацію пропонували $500.
Видання також володіє документами та листами, що докладно інформують про перебіг кампанії лобістів української влади на консервативних американських блогах та інтернет-виданнях, що була пов’язана з минулорічною виборчою кампанією в Україні. Метою кампанії було "переконати скептично налаштованих американських консерваторів, що проросійська Партія регіонів, на чолі з президентом Віктором Януковичем, заслуговує на підтримку США".
Публікації, що висловлювали точку зору української влади з`являлися у провідних консерватних інтернет-виданнях, зокрема RedState, Breitbart та Pajamas Media.
Повідомляється, що інтернет-видання отримували докладні інструкції з цитатами громадських діячів та членів ЦВК України, які деякі автори копіювали майже дослівно.
Платежі за публікації надходили від організації, зареєстрованої у Бельгії, – Європейського центру за сучасну Україну – через американського консультанта, який "переконував авторів публікацій не співпрацювати з журналістами, що розслідували ведення виборчої кампанії".
Одним з консультантів був медіастратег, правий лібертаріанець Джордж Сковілл, що оплачував публікації власними чеками. Джерело Buzzfeed стверджує, що за один пост у блозі, що "вихвалятиме правлячу в Україні Партію регіонів", Сковілл пропонував $500. Він також організував участь консервативних блогерів та публіцистів у відеоконференції з Михайлом Охендовським - тоді членом, а нині головою ЦВК.
До слова, Європейський центр за сучасну Україну, як пише Buzzfeed, існує для того, щоб покращувати репутацію Януковича та його партії, але її номінальна незалежність означає, що її представники у Вашингтоні не повинні реєструватися як "іноземні агенти" та розкривати інформацію про свою діяльність, як цього вимагає такий статус. Натомість, єдиним свідченням їхньої діяльності є набагато менш суворий закон про розкриття інформації національними лобістами, завдяки якому стало відомо, що організації з офісом у Брюсселі користується послугами двох вашингтонських лобістських організацій – The Podesta Group та Mercury/Clark and Weinstock.