Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

"Укрзалізниця" планує створити філію "Вокзальна компанія"

Фото: uz.gov.ua
УЗ планують три етапи реорганізації.

"Наша мета - вдосконалити систему управління вокзалами, підвищити ефективність їх діяльності, в тому числі за рахунок мінімізації дублюючих функцій. До головних цілей відноситься і скорочення фінансових витрат", - заявив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Саболевський, інформують в "Європейська правда", з посиланням на видання "Магістраль".

Саболевський нагадав, що негативний фінансовий результат діяльності вокзалів філії "Пасажирська компанія "АТ "Укрзалізниця" за 2018 рік становив 405 млн гривень.

Спочатку до філії будуть передані позакласні вокзали, які наразі знаходяться в управлінні філії "Пасажирська компанія".

Далі будуть передані поетапно об'єкти I-III класу регіональних філій. Загалом на першому етапі відбудеться передача 106 вокзалів.

Після цього настане черга вокзалів IV, V категорій, яких більше 1,2 тис. Згодом до них приєднаються і зупинкові пункти, яких в УЗ майже 2,3 тис. Вони будуть передані на баланс підприємства.

Відповідно в структурі філії буде майно і персонал.

За словами Саболевського, при реорганізації УЗ вирішила слідувати німецькій моделі управління вокзалами (коли всі вокзали та пункти зупинки передаються на баланс однієї філії).

Її використовувала німецька державна залізнична компанія Deutsche Bahn, коли створила окрему структуру - DB Station&Service.

На момент заснування в 2001 році вона мала в управлінні майже 11 тис. об'єктів, тепер же їх всього 5,5 тис.

"Частина вокзалів була закрита або оптимізована. Цікавий момент: в Німеччині залізничну станцію може купити будь-хто. Дуже багато випадків, коли на малодіяльних ділянках новими власниками стають не лише юридичні, а й фізичні особи. Для них це засіб здійснення комерційної діяльності. Хтось бере з метою розвитку туризму, однак іноді і обслуговують поїзди. У країнах Євросоюзу відпрацьований механізм виставлення на продаж станцій через аукціони", - зазначає Саболевський.

Загалом з 1999 року, за словами Саболевського, на торгах в Німеччині було продано понад 2,1 тис. вокзалів. Причому частина - за символічну ціну в 1 євро, за умови інвестування в розвиток.

Більш того, на думку Саболевського, далеко не кожен вокзал після реформи буде мати начальника.

"Ми відходимо від того, що кожен вокзал повинен мати начальника. Виділено базові структурні підрозділи, керівники яких будуть управляти вокзалами на прилеглій території. Наприклад, глава станційного комплексу Київ-Пасажирський стане управляти вокзалами в Жмеринці та Фастові. А, наприклад, начальник вокзалу Львів буде відповідати за об'єкти на пасажирських станціях Трускавець, Моршин, Самбір. Ми відпрацювали чітку ієрархію, в якій буде виділено 19 "якірних" вокзалів - по два-чотири на кожен регіональний філіал", - розповів Саболевський.

Читайте також: Вагони без килимів: експеримент "Укрзалізниці"

Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
"Економічна Ялта". План США щодо росії загострює конфлікт з Європою – Wall Street Journal
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Енергетика – наступне поле битви. Без трансатлантичної єдності США та Європа ризикують втратити свої переваги – Айріс Фергюсон та Енн Меттлер
Енергетика – наступне поле битви. Без трансатлантичної єдності США та Європа ризикують втратити свої переваги – Айріс Фергюсон та Енн Меттлер