В Україні гострий дефіцит справжніх чоловіків, - опитування
Про це свідчать результати дослідження, оприлюднені компанією Research & Branding Group, що проводилося з 19-го до 29-е квітня в 24-ох областях України.
Так, більшість мешканців країни згодні з тим, що гендерна та соціальна ролі чоловіків у сучасному суспільстві зазнали змін: у суспільстві відчувається гострий дефіцит "справжніх чоловіків" (65% опитаних), а манери та поведінка сучасних чоловіків стали менш "мужніми" (63% опитаних).
Також знизилась роль чоловіків у родині: вони все частіше заробляють менше грошей, ніж дружини, не приймають важливі сімейні рішення (54% опитаних).
Основні риси сучасного українського чоловіка
Дослідники виявили, що основними рисами сучасного українського чоловіка є: мужність та сила (15%), розум та інтелект (12%), здатність добути їжу та нагодувати родину (11%), хазяйновитість (9%), надійність (8%), матеріальна забезпеченість (8%), працьовитість (7%), порядність (6%), чесність (6%), здатність захищати та бути опорою (5%), піклування (5%) і на останок - доброта (4%).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Правильний розподіл хатніх обов’язків зміцнює шлюб, - дослідження
Такі якості як мужність і сила частіше називали на Заході (19%) і Сході (18%), ніж на Півдні (10%) і в Центрі (13%) України. Розум і інтелект, в якості найбільш характерних чоловічих рис, набагато частіше називали на Сході України (19%).
Основні риси сучасної української жінки
Найбільш притаманними рисами сучасних українських жінок є: хазяйновитість (22%), розум, інтелект (12%), зовнішня привабливість, краса (11%),образ гарної матері (11%), ніжність, жіночність (9% ), дбайливість (7%), образ берегині сімейного вогнища (6%), доброта (6%), вірність (6%), працьовитість, образ трудівниці (5%), мудрість (5%), порядність (5% ), незалежність (5%) і діловитість, образ бізнес-леді (4%).
Хазяйновитість виявилася більше притаманна західним жінкам (24%) і в Центрі (25%). Натомість, розум і інтелект набагато частіше називали на Сході України (20%). Дбайливість частіше називали мешканці Півдня (10%) та Сходу (9%), а незалежність - Сходу (9%). Бізнес-леді, на думку українців, частіше можна зустріти на півдні України (9%).
Про добувачів та господинь
Окрім цього, більше половини українців (52%) вважають, що з роками стереотип "чоловік-добувач" ослаб (переважно саме так вважають жінки - 61%).
Що стосується стереотипу "жінка-господиня", то тут думки розійшлися. 38% опитаних вважає, що цей стереотип ослаб, 36% вважає, що не змінився, а 21% вважає, що він навіть посилився.
Також соціологи з`ясували, що у сучасному українському суспільстві переважають два типи чоловіків: "із зобов'язаннями" (28%) та "без них" (27%).
Кожного п'ятого українського чоловіка прирівняли до типу "егоцентрик, типовий холостяк" (20%), а кожного десятого - до типу "сучасний і на крок попереду" (11%).