Експертна група високого рівня подала сигнал тривоги державам-членам ЄС у зв'язку зі справжньою кризою грамотності.
Про це у четвер оголосила прес-служба Єврокомісії, - інформує Інтерфакс-Україна.
Зокрема, члени експертної групи, які вивчили проблему грамотності населення країн Європейського Союзу і підготували на замовлення Єврокомісії на цю тему доповідь, наполягають на тому, щоб у ЄС негайно переглянули своє бачення боротьби з неписьменністю.
Очолила експертну групу принцеса Нідерландів Лорентьєн. Вона назвала доповідь, яка містить 80 сторінок рекомендацій, як покращити грамотність серед населення, "сигналом тривоги у зв'язку з кризою, яка торкнулася всіх країн Європи".
Відчули цю проблему і в Єврокомісії з питань освіти.
"Ми переживаємо парадокс. У той час, як читання і письмо стали важливими і корисними як ніколи в цьому цифровому світі, наш рівень їх володінням аж ніяк не на висоті. Ми повинні терміново змінити цю тривожну ситуацію", - заявила член Європейської комісії з питань освіти, культури та молоді Андрулла Васіліу.
За її словами, "інвестувати в підняття рівня грамотності громадян всіх віків корисно для економіки, оскільки це принесе відчутну вигоду населенню та суспільству, яка в довгостроковій перспективі буде обчислюватися мільярдами євро".
Члени експертної комісії переконані в необхідності безкоштовної і якісної початкової освіти для всіх та наголошують на тому, що потрібно збільшити кількість фахівців з навчання читання у початкових школах.
Також вони радять освітянам змінити ставлення до дислекції – нездатності окремих учнів оволодіти навиками читання, оскільки вважають, що, практично, кожна дитина може навчитися читати і писати, якщо з нею відповідно займатися.
Спеціальні рекомендації у доповіді надали і стосовно навчання осіб різного віку.
Серед інших пропозицій експертної групи - розміщення бібліотек у незвичайних для цього місцях, наприклад, у торгових центрах, та залучення в освіту більшої кількості викладачів-чоловіків, які би стали зразком для хлопчиків, які зазвичай читають менше, ніж дівчатка.
До таких висновків членів групи наштовхнула статистика. За нею кожен п'ятий підліток у віці 15 років, а також близько 75 млн дорослих в країнах ЄС не володіють базовими навичками в читанні і письмі, що створює складні ситуації при пошуках роботи і посилює ризик бідності суспільства.