Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Яценюк пропонує Раді виправляти президентський проект про антикорупційний суд

Яценюк пропонує Раді виправляти президентський проект про антикорупційний суд
Фото: nfront.org.ua
Лідер партії "Народний фронт" Арсеній Яценюк підтримав створення антикорупційного суду в Україні.

"Президент висловив своє бачення щодо того, як має бути сформований антикорупційний суд. Парламент ще не висловив свого бачення з цього питання. Вчора спікер заявив про те, що в найкоротший термін законопроект буде включений до порядку денного і я переконаний, що він буде проголосований в першому читанні", - сказав колишній прем’єр-міністр України в інтерв’ю Українській службі "Голосу Америки".

Яценюк переконаний, що парламент матиме змогу внести "зміни, які повинні відповідати рекомендаціям Венеціанської комісії" між першим та другим читаннями законопроекту.

Протягом зустрічей з американськими урядовцями під час свого перебування в Вашингтоні цього тижня, Яценюк наголошував, що подолання корупції вимагатиме більше, ніж створення антикорупційного суду.

"Ми дискутували з нашими американськими партнерами не тільки про суд як один з інструментів боротьби з корупцією. А про всеосяжну програму боротьби з корупцією", - повідомив він.

В інтерв'ю Яценюк назвав шість факторів необхідних для подолання корупції в Україні.

1. Демонополізація економіки.

2. Приватизація державних компаній, адже "саме там сидять політичні корумповані інтереси".

3. Подолання корупції в системі державних закупівель. "Електронні закупівлі дали можливість розкрити цей ринок і зменшити там корупцію", наголосив політик.

4. Реформа правоохоронної системи та системи державної служби. Тут Яценюк, зокрема, відзначив низький рівень заробітних плат держслужбовців. Це питання вирішується в Україні, переконаний Яценюк. "подивіться на загальний рівень заробітних плат і в війську, і в поліції, для суддів – це ж було дуже важливо – і новий Верховний суд вже отримує не 10 тисяч гривень, а сотні тисяч гривень", - наголосив він.

5. Дерегуляція економіки. "Чим менше впливу держави, чим менше всякого роду ліцензій, дозволі, чим менше механізмів цієї корупційної діяльності, тим менше буде самої корупції", - переконаний політик.

6. Децентралізація, "для того, щоб передати ресурси з Києва на низ. І ми це зробили. Тоді місцева влада повинна нести відповідальність перед громадянами, які проживають на цій території, як вони використали ці гроші", - зауважив Яценюк.

Нагадаємо, депутатам 18 січня тричі не вдалось розглянути закон про Антикорупційний суд.

Президент Петро Порошенко 22 грудня вніс до Верховної Ради законопроект № 7440 "Про Вищий антикорупційний суд".

Європейський союз виступив із критикою на адресу Банкової через те, що президент подав законопроект про Антикорупційний суд, який суперечить обіцянкам Києва та рекомендаціям Венеціанської комісії.

Раніше директор Світового банку, відповідальна за український напрямок, надіслала до Верховної ради та Адміністрації президента лист, у якому попередила про неприпустимість ухвалення закону про Антикорупційний суд (АКС) у редакції, запропонованій президентом.

Зокрема українське представництво "Transparency International" закликало президента Петра Порошенка відкликати законопроект про Антикорупційний суд і внести новий з урахуванням рекомендацій Венеціанської комісії.

TI Україна пояснює, що в ч.5 ст.8 проекту закону передбачена лише дорадча роль Громадської ради міжнародних експертів. Її негативний висновок щодо кандидата на посаду судді може бути проігнорований Вищою кваліфікаційною комісією суддів України – 11 голосами з 16 членів ВККС.

Натомість Венеціанська комісія рекомендувала надати міжнародним організаціям та донорам вирішальну роль в процесі добору суддів. Відтак, під сумнівом чистота відбору суддів.

Предметна підсудність Вищого антикорупційного суду не включає усі злочини, що підслідні НАБУ. Водночас, вона розширена до цілої низки злочинів, які підслідні Національній поліції України та Державному бюро розслідувань.

У висновку Венеціанської комісії чітко вказано, що юрисдикція суду повинна відповідати підслідності НАБУ і САП. Це може завантажити Вищий антикорупційний суд надто великою кількістю справ.

"Transparency International Україна" вважає, що у ч.2 ст.7 проекту закону визначає нереалістично високі вимоги до кандидатів на посаду судді Вищого антикорупційного суду.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян