Європейська інфраструктура не готова до швидкого перекидання військової техніки НАТО – FT
Перекидання військової техніки НАТО від ключових західноєвропейських портів до країн, що межують з Україною чи росією, нині може займати близько 45 днів. Основними причинами затримок є зношені мости, різні стандарти залізничних колій, вузькі габарити вагонів та складна бюрократія.
Про це повідомляє Financial Times.
Наприклад, після початку повномасштабного вторгнення рф до України Франція відправила танки до Румунії морем із Марселя до Александруполіса в Греції, а не найкоротшим наземним маршрутом через Німеччину, через обмеження автомобільної та залізничної інфраструктури.
Екс-командувач військ США в ЄС Бен Годжес зазначив, що ключовим фактором є швидкість ухвалення політичних рішень перед потенційною загрозою, нагадуючи про сумніви західних лідерів щодо ймовірності російського вторгнення, коли війська рф вже були біля українських кордонів.
Водночас інфраструктурні проблеми значні: нахили колій та вузькі габарити вагонів можуть призвести до падіння важкої техніки, а деякі тунелі Європи взагалі не придатні для перевезення бронетехніки. Для усунення цих проблем країни Балтії реалізують проєкт Rail Baltica вартістю 24 млрд євро, який уніфікує ширину колії та інтегрує регіон у загальноєвропейську залізничну мережу.
Німеччина залишається ключовим логістичним центром НАТО: у країні розміщено близько 37 тисяч американських військових. Через обмеження автомобільної інфраструктури транспортування важких танків може затягуватися, що вимагає використання морського маршруту для доставки техніки.
Європейські країни визначили приблизно 2800 "вузьких місць" у транспортній інфраструктурі, які потребують модернізації. Брюссель скоротив цей список до 500 пріоритетних об’єктів. Наразі ведеться робота над створенням "військового Шенгену", який уніфікує правила переміщення військових конвоїв. Угоду щодо спрощення процедур вже підписали Німеччина, Польща та Нідерланди.
Французький депутат Франсуа Кальфон додав, що через різні вимоги країн до документів одного й того ж військового конвою виникають додаткові затримки. Автомобільна промисловість Європи закликає до стандартизованих тендерів і спільних вимог, щоб забезпечити ефективність перевезень важкої техніки в умовах загрози.