Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

"Золотого ведмедя" отримав китайський детектив "Чорне вугілля, тонкий лід". Трейлери кращих стрічок

Актори фільму "Чорне вугілля, тонкий лід". Фото: zimbio.com
У Берліні увечері, 15 лютого, відбулося вручення призів 64-го міжнародного Берлінського кінофестивалю. Розподіл восьми "ведмедів" (сім срібних і одного золотого підтвердило прогнози тих, хто вважав випадковою масову присутність стрічок з Азії (перш за все, з Китаю і Японії) у всіх програмах фестивалю, включаючи конкурс.

Журі під головуванням американського продюсера Джеймса Шамуса зробило свій вибір: "золотим ведмедем" Берлінського міжнародного кінофестивалю став фільм "Чорний вугілля, тонкий лід" ("Bai Ri Yan Huo") китайського режисера Йинан Дяо.

Фільм формально відтворює структуру класичного кіно-детектива (включаючи такі неодмінні атрибути жанру як загадкові вбивства, самотній вовк-поліцейський, фатальна красуня), але розповідає при цьому про реальне життя сучасного китайського суспільства.

Приз за кращу чоловічу роль отримав виконавець головної ролі в цьому фільмі Ляо Фань.

Стоп-кадр фільму

Приз за кращу жіночу роль отримала японська красуня Хару Курокі за роль у фільмі старого майстра японського кіно Йодзі Ямади "Маленький будинок" ("Chisai Ouchi"), про драму японської сім'ї в сорокові роки минулого століття.

"Срібного ведмедя" за видатне мистецьке досягнення отримала Чанг Ценг, оператор фільму "Масаж наосліп" ("Tui Na") китайського режисера Лоу Йе (спільне виробництво Китаю і Франції).

Рішення журі Берлінале традиційно не збіглося із думку більшості критиків, хто пророкував очевидну перемогу фільму 53-річного американського режисера Річарда Лінклейтера "Дитинство". Фільм, назву якого можна дуже приблизно перекласти як "Отроцтво", "Юність" або "Дитинство хлопчика", унікальний вже в силу історії свого створення: він знімався впродовж дванадцяти років.

Символічним можна вважати присудження призу імені Альфреда Бауера (Alfred-Bauer-Preis) "за відкриття нових перспектив" 92-річному метру французького кіно Алена Ренэ. Нагороджена була його стрічка "Любити, пити і співати" ("Aimer, Boire et chanter").

Швидше втішним здався і приз за найкращий сценарій дістався ще одному фавориту критики - стрічці "Хресний шлях" ("Kreuzweg") молодого німецького режисера Дітріха Брюггемана (Dietrich Brüggemann). Над сценарієм цієї картини він працював разом зі своєю сестрою Ганною (Anna Brüggemann).

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян