Закономірно, що з приходом нової влади чи ротацією кадрів в держструктурах мали би відбуватися зміни, проводитись реформи. Проте, дуже часто нове керівництво чи то вважає, що попередники все робили не так, чи то з власної вигоди починає змінювати усе: звільняти менеджерів і рядових працівників, проводити ремонти та найгірше – розривати уже діючі контракти з партнерами.
Мабуть, для усіх мешканців країни не є дивиною, що в більшості випадків, на жаль, нові вакантні посади займають куми, свати чи просто хороші друзі. Цю інформацію досить легко перевірити, тому чиновники часто наперед заучують усі можливі "відмовки" для журналістів і особливо не приховують цих фактів. Проте, коли мова йде про угоди та тендери, то тут влада та службовці намагаються якомога глибше сховати усі корені їхніх схем.
Власні джерела команди iPress.ua в "Укрзалізниці" повідомили, що нове керівництво Публічного акціонерного товариства, не зважаючи на укладений за результатами проведення прозорого тендеру договір, намагається припинити співпрацю з фірмою, що надає вокзалу послуги з прибирання.
Історії про зловживання на прибираннях київського вокзалу так як і аеропортів останнім часом не сходять з уст ЗМІ. Центральний залізничний вокзал Києва завжди прибирала фірма колишнього директора Південно-західної залізниці Кривошипіна. Про це неодноразово писали “Наші гроші”. Але з його звільненням спочатку замінили обслуговуючу компанію на теж його компанію “Суперщетку”, та після чергових підкилимних торгів без тендеру там з’являється фірма “Гріфін”. Але мусив бути тендер.
В серпні 2015 року, клінінгова компанія "Сантаун" стала переможцем тендеру на закупівлю послуг щодо загального прибирання та очищування приміщень, уклала договори з "Укрзалізницею", відповідно до умов яких зобов’язана надавати послуги комплексного прибирання територій та приміщень станцій вокзального комплексу Київ-Пасажирський до кінця 2015 року (до 31.12.2015р).
Команда iPress.ua сконтактувалась з керівництвом компанії "Сантаун", які підтвердили неоднозначну політику "Укрзалізниці" щодо партнера, додавши, що до виконання зазначених договорів з вересня 2015 року було залучено 234 працівники ТОВ "Сантаун". Офіційно, жодних претензій щодо якості прибирання з боку Укрзалізниці не надходило. Усі зауваження стосовно якості виконаних робіт, які робились на адресу ТОВ "Сантаун", враховувались та усувались працівниками підприємства, відповідно до вимог договорів протягом однієї зміни, про що свідчать відповідні акти. Проте, начальник служби пасажирських перевезень Болдов О.М. з невідомих причин вже більше місяця затримує підписання актів виконаних робіт, що порушує існуючий договір і унеможливлює нарахування коштів за надані послуги та виплату зарплатні працівникам "Сантауну".
Як відзначають самі працівники, вони не тільки виконували всі умови договору, але й працювали значно ретельніше та ефективніше за клінінгові компанії, які прибирали вокзал до них.
"Зокрема, за умовами договору ми зобов’язані проводити вологе прибирання вестибюлю та переходів 2 рази на добу, а насправді таке прибирання проводилось вісім разів. Люди працюють в шість змін. Сам начальник вокзалу завжди був задоволений якістю робіт "Сантауну" та відзначав, що подібна чистота там була лише в часи проведення "Євро-2012"", - повідомляє представник компанії "Сантаун" Ігор Кологривов.
До приходу ТОВ "Сантаун", прибирання вокзалу до травня 2014 року здійснювала компанія "Мистер Клин" а потім - "Суперщітка". Представники цих компаній працювали за значно вищу оплату – 1млн.200 тисяч гривень на місяць (згідно договору, "Сантаун" має отримувати 800 тисяч на місяць) і виконували менший об’єм робіт. Попри це ПАТ "Укрзалізниця" вже анонсувало проведення нового тендеру за підвищеною ціною (про корупційну складову при проведенні тендерів за завищеними цінами iPress.ua повідомляв в попередній статті), що свідчить про намір чиновників розірвати діючий договір з "Сантауном". Джерело iPress.ua в "Укрзалізниці" повідомило, що за попередньою інформацією, перевагу хочуть віддати фірмі з російською пропискою, яку повністю контролює російський олігарх та яка активно розвивається зараз в Україні.
Наше видання надіслало офіційний запит в управління Південно-Західної залізниці стосовно ситуації, яка склалась. На даний момент він перебуває на розгляді і очікує відповіді, а по телефону представники управління відмовляються давати коментарі.
На жаль, попри декларативні заяви про наміри працювати згідно європейських стандартів та викорінення корупції проведення тендерів та виконання угод держкомпаніями досі рясніють тіньовими схемами та перетворились на прибутковий бізнес для управлінців. Звичайно ж, ці схеми працювали і за "попередників" чинної влади. Проте, якщо раніше керівники держустанов шукали законного приводу для розірвання договору, то сьогодні для цього достатньо лише бажання вищого керівництва.
Звичайно ж, такі дії з боку представників держави, м’яко кажучи, не сприяють розвитку малого та середнього бізнесу, який приносить чималий дохід в казну держави.
Команда iPress.ua надалі стежитиме за розвитком подій, що розгортаються довкола "Укрзалізниці" та сподівається на адекватну реакцію Генпрокуратури та СБУ.