RSS
ПОЛІТИКА СТАТТІ

Регіонал в тіні Балчуна

Що робить одіозний регіонал Богдан Піх в команді молодого польського реформатора?
Новий керівник «Укрзалізниці» Войцех Балчун декларує докорінне реформування залізничної галузі. Однак чи можливо це зробити, оточуючи себе «колишніми». Бо, наприклад, методи і життєві принципи, які сповідує його неофіційний радник Богдан Піх, завжди будуть позначатися на діях команди реформаторів.
Регіонал в тіні Балчуна Піх
На багатьох фото і відео офіційних візитів голови правління «Укрзалізниці» Войцеха Балчуна в його оточенні можна помітити високого білявого пенсійного віку чоловіка. Помітно, що він не прагне бути в перших рядах, але завжди поруч з керівником державного підприємства. Багато хто впізнає його і дивується: що робить одіозний регіонал Богдан Піх в команді молодого польського реформатора?
 
Офіційно залізниця стверджує, що Богдан Піх продовжує обіймати посаду в.о. начальника філії «Львівська залізниця», але  з середини серпня його відряджено до апарату управління ПАТ «Укрзалізниця» для координації вантажних перевезень. Не будимо вдаватись в юридичні деталі і з’ясовувати, чому на Львівській залізниці де-факто два виконувачі обов’язків начальника, чому підприємство, яке боргує мільйони за кредитами, знаходить кошти оплачувати на протязі багатьох місяців відрядження у столицю для одного зі своїх регіональних менеджерів,  лише зазначимо, що залізничники Піха з його ж таки слів вважають радником Балчуна і саме так він позиціонує себе на публічних заходах
 
Що саме радить Піх Балчуну львівські журналісти не змогли з’ясувати, адже робочі візити керівника «Укрзалізниці» в регіон проходять за умови доступу лише лояльних журналістів до його персони.  Але вони добре знають, ким є Піх насправді.  
 
Тому, дозволимо припустити, що постать львівського радника  не додає плюсів іміджу польського реформатора, а радше навпаки, свідчить про те, що старі методи і корупційні схеми все ще живі в цій структурі. 
 
Опосередкованим свідченням цього стали заяви учасників пікету, який нещодавно відбувся під стінами «Укрзалізниці» у Києві, які стверджують, що старі менеджери, і в тому числі Богдан Піх, прикриваючись іменем Балчуна, продовжують знищувати залізницю і збагачуватись її коштом. Зокрема Богдан Піх нібито користуючись службовим становищем, «через фірми свого сина ТОР ПЛЮС і Мелагрейн збирає плату з зернотрейдерів України». 
 
 
Якщо ця заява потребує додаткового розслідування, то інший факт використання родичами Піха залізниці для власного збагачення доведений. Так, свого часу ТзОВ «Пивна карта», яке також належить сину Богдана Піха Олегові, за безцінь декілька років орендувало приміщення Львівської залізниці і лише за рішення суду повернуло державі в 2015 році близько 50 тис. грн.   Саме Олег Піх є  засновником ТОВ «Тор-Плюс», яке займається транспортним обробленням вантажів. 
 
Дружина Богдана Піха Тетяна володіє часткою у ТОВ «Львівське підприємство промислового залізничного транспорту», однак начальник «Львівської залізниці», як стверджують «Наші гроші Львів», забув задекларувати цей бізнес. Натомість у декларації показав, що володіє 0,0265% акцій ПАТ «Акціонерний банк «Експрес-Банк», який, як відомо, є банком залізниці. 
 
Те, що колишнє керівництво залізниці, і в тому числі Богдан Піх, який багато років керував її Львівською філією, незаконно використовували  ресурси залізниці задля власного збагачення і комфорту, відомо давно. 
 
Після помаранчевої революції, в 2005 року, розгорівся гучний скандал з приводу нецільового використання державних коштів Львівською залізницею, яку тоді очолював Богдан Піх, а саме: було збудовано розкішну яхту за 10 мільйонів гривень  (понад 2,5 млн. дол.) 
 
Під час перевірки діяльності Львівської залізниці лише за 2004 рік були виявлені й інші незаконні витрати державних грошей: на утримання оздоровчого комплексу, будівництво будинку в Конча-Заспі, купівлю електроенергії не на гуртовому ринку України, а в монополістів, виділення 100 мільйонів гривень буцімто на благодійну допомогу. 
 
Матеріали перевірки Львівської залізниці зайняли більше 5500 сторінок. Правда, тоді Піху вдалося уникнути відповідальності. Як більшість з тих, хто вірою і правдою служив Кучмі, він швиденько перефарбувався, зрікся свого минулого і налагодив стосунки з помаранчевою владою, а вже через рік повернувся на Львівську залізницю на посаду заступника керівника. Прихід до влади Януковича дав можливість Піху вдруге повернутись на посаду начальника Львівської залізниці. За це Піх віддячив Януковичу, серед іншого, вступом в Партію регіонів. Саме від неї він був обраний депутатом Львівської облради в 2010 році. Богдан Піх в складі фракції «Партії регіонів» підтримував всі рішення тодішньої влади. 
 
 
Громадськість Львівщини наполягала на  усуненні регіонала Піха з львівської залізниці. У вересні 2014 році у журналістському розслідуванні команди громадського проекту «Поборемо корупцію разом» «Розкрадання львівської землі за планом Януковичів», журналістам вдалося дізнатися, що у селі Рясно-Руська з ініціативи Піха реалізовувалась корупційна афера з метою забрати землю у селян.
 
Пізніше у Львові, під час відзначення річниці подій на Майдані, громадські активісти спільно з Громадянською кампанією «Платформа вільних людей» спалили опудала люстрованих ними регіоналів, в тому числі й Богдана Піха. 
 
 
Однак регіонал Богдан Піх,  сховавшись в тіні Бальчуна, і далі продовжує впливати на керівництво важливим державним підприємством.  
 
 
 
 
 
Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

07 11 2016 12:44
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
No articles
СТАТТІ