Італійці через суд вимагають в "Укравтодору" та Мінтрансзв'язку €47 млн
Інформація про це міститься в проспекті емісії єврооблігацій України, пише "КомерсантЪ-Украина".
У компаніях стверджують, що відомства порушили угоду за 2003 рік про співпрацю під час реконструкції дороги Київ-Одеса. Це вже друге звернення компаній в арбітраж, хоча інформацію про перший позов не вдалося виявити у відкритому доступі.
Заступник голови "Укравтодору" Володимир Галушко відмовився коментувати позов. Він лише заявив, що в італійських компаній "немає необхідних доказів, щоб вимагати від "Укравтодору" будь-яке відшкодування".
"Позов стосується проекту, який так і не був реалізований італійською стороною, і основна частина грошових вимог не підтверджена документально", - повідомили в "Укравтодорі".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дірки у київських дорогах почнуть латати на початку березня
Вадим Гуржос (очолював "Укравтодор" з 2005 до 2006 року та з 2008 до 2010-го) каже, що італійські компанії вже багато років вимагають від України виплатити штраф за порушення договору.
У 2010 році уряд виділяв 2,6 млн грн Міністерству юстиції для захисту інтересів України в цій суперечці. "Ми намагалися знайти компроміс - в 2005 році компаніям запропонували брати участь в нових конкурсах. Однак їх заявки програли", - пояснив екс-чиновник.
Зазначимо, що "Укравтодор" співпрацював з італійськими компаніями за чотирма напрямками. Одним з них були консультації з можливості створення платної дороги між Києвом та Одесою.
"Ініціатором залучення цих компаній був тодішній міністр транспорту і зв'язку Григорій Кирпа, - розповідає Гуржос. - Але уряд так і не затвердив нашу угода. Це робило договір нелегітимним, тому ми припинили фінансування". За його словами, компанія також не виконала частину вимог "Укравтодору", але які саме, він уточнити не зміг.
Вартість контракту з Тоrnо Global Contractinq і Beta Funding сягала €5,5 млн, Україна виплатила лише €2 млн.