Світовий банк допоможе Україні відремонтувати 170 тис кілометрів вітчизняних доріг
"Ми хочемо максимально лібералізувати наш підхід до тендерів для дорожніх робіт і дозволити іноземним компаніям брати участь у торгах", - заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв’ю Bloomberg.
За його словами, незважаючи на те, що для дорожніх реконструкцій цього року виділена частина державного бюджету у розмірі 19 мільярдів гривень (764 млн доларів США), уряд все ще стикається з "технічними труднощами" у пошуку підрядників і забезпечення необхідної якості.
Омелян наголосив, що Україна шукає інвесторів для поліпшення 170 000 кілометрів автошляхів. Але для їх залучення потрібно бути переконаним, що іноземні компанії не відчувають жодних адміністративних бар'єрів у тендерах по проектах реконструкції.
"Кабінет міністрів Володимира Гройсмана хоче переконатися, що іноземні компанії не відчувають жодних адміністративних бар'єрів у тендерах по проектах реконструкції", - зазначив Омелян.
Він додав, що Україна запросила Світовий Банк допомогти розробити плани щодо поліпшення автошляхів, з яких 90 відсотків не оновлювалися протягом більш ніж 30 років.
"Україна шукає джерела інвестицій і запросила Світовий Банк допомогти розробити плани щодо поліпшення 170 000 кілометрів автошляхів, з яких 90 відсотків не оновлювалися протягом більш ніж 30 років", - зазначив він.
У рамках стратегії Україна планує запровадити концесійні проекти і ввести платні шосе. Це за словами міністра необхідно, щоб привернути інтерес приватних інвесторів.
"Наразі Європейський Банк Реконструкції та Розвитку надає грошову допомогу Україні для підготовки закону про концесії", - уточнив міністр.
Читайте також: У Мінінфраструктури підганяють Бальчуна - немає часу на розкачку
Серед привабливих для інвесторів областей розвитку Омелян назвав, зокрема, нову окружну дорогу навколо Києва і сполучення Києва з портами на Чорному морі.
"Новий маршрут навколо столиці Києва і той, що зв'язує Київ з портовим містом Одеса на Чорному морі, можуть бути серед найбільш цікавих для інвесторів", - зазначив він.
За словами міністра, Україна, найбільша в Європі країна за площею після Росії, потребує придатних доріг і залізниць, щоб підтримувати одну з найбільших концентрацій важкої промисловості в регіоні і зберегти свою роль великого експортера зерна у всьому світі через Чорне море.
Раніше Володимир Омелян заявляв, що в Україні на сьогодні 90% доріг знаходиться в безнадійному стані.
Нагадаємо, державне підприємство "Дорінвест", що підпорядковується Державному агентству автомобільних доріг України ("Укравтодор") та супроводжує проекти з будівництва і ремонту доріг за рахунок міжнародних фінансових організацій, може очолити спеціаліст Світового банку з транспорту Євген Булах.