Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

У Харкові розробили систему охолодження для супутника, який американці замовили в ЄС

У Харкові розробили систему охолодження для супутника, який американці замовили в ЄС
Фото: Укрінформ
Харківська компанія ФЕД розробила та виготовила основну частину нової системи охолодження для найбільшого супутника, який американська SES замовила у Європейського космічного агентства.

Про це в інтерв’ю "Укрінформу" повідомив президент Асоціації "Укравіапром", голова правління АТ "ФЕД" Віктор Попов.

"Потужності супутників зростають, і необхідні нові рішення. За 4 роки ми разом з науковцями ХАІ (Національний аерокосмічний університет ім. Жуковського "Харківський авіаційний інститут" - ред.) розробили абсолютно нову систему охолодження для найбільшого супутника, який Європа виготовляє на замовлення американської компанії SES (володіє 45% телекомунікаційних супутників, - ред.). Супутник вже змонтований і зараз тестується, скоро його перебазують на стартовий майданчик, де ведеться монтаж ракети. На кінець січня заплановано виведення на орбіту. Тож ми чекаємо, коли АТ "ФЕД" буде в космосі", - розповів Попов.

Він наголосив, що участь у такому проєкті - великий крок уперед, на новий ринок компанія вийшла з новими виробами саме для європейського замовника.

"По-перше, тому що ми - українські наука і фірма - показали, що наш потенціал у галузі фундаментальних наук і виробництво конкурентоспроможні. Уявляєте, якщо американці та європейці прийшли до нас, до країни, в якій йде війна, то це вони зробили від безнадії, бо у них такого немає, вони такого не створили. А ми змогли. І наразі ми вже беремо участь у європейському тендері на виготовлення 34 супутників", - зазначив президент Укравіапрому.

За його словами, розроблена система охолодження використовуватиметься в майбутньому не лише в супутниках, а й, наприклад, при зведенні поселення на Місяці.

АТ "ФЕД" бере свій початок від заснованого у 1927 році однойменного Харківського машинобудівного заводу, який кілька разів реорганізовувався.

Нині компанія - одне з провідних підприємств України, яке спеціалізується на розробці, виробництві, сервісному обслуговуванні та ремонті агрегатів авіаційного, космічного та загальномашинобудівного призначення. Близько 90% продукції експортується. Компанія працює на ринках Китаю, Південної Кореї, Канади, Туреччини, країн Європи.

Нагадаємо, що виготовлена за участю України ракета Vega вивела на орбіту десятки супутників
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян