Бойко та Міллер ділять українську ГТС без Євросоюзу
Про те, що Росія та Україна приступили до переговорів про створення двостороннього газового консорціуму, "КомерсантЪ-Украина" розповіло джерело в російському "Газпромі".
Співрозмовник в українському Міненерго підтвердив, що чиновники обговорювали це питання на минулому тижні під час зустрічі віце-прем'єра Юрія Бойка та голови правління "Газпрому" Олексія Міллера. Цього тижня обговорення продовжиться.
За словами співрозмовника видання в "Газпромі", Україна зажадала від монополії, щоб майбутній консорціум був створений на паритетних засадах та не володів, а лише керував ГТС: "Нам сказали, що в договорі має бути зафіксований принцип, за яким ми повинні транспортувати не менше 60 млрд кубометрів газу в рік і гарантовано сплатити послуги з транзиту на суму $2,2 млрд".
Інсайдер також зауважив, що сторони поки що обговорюють, чи буде застосований принцип ship-or-pay (поставляється або плати), а також можливу відмову української сторони від принципу рівного доступу до ГТС, закладеного в її угоді з Енергетичним співтовариством.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Газове терпіння
Росія натомість наполягає, що вирішувати, як і чий газ буде прокачуватися, слід майбутньому консорціуму. Ціна газу для України у цьому випадку повинна бути знижена до $ 280 за тисячу кубометрів.
"Питання про інтеграцію України до Митного союзу як засіб зниження ціни на газ вже не стоїть", - запевнив співрозмовник видання.
Офіційно сторони не коментують переговори. Але джерело в Міненерго пояснило, що Україна змушена піти на створення консорціуму без участі європейської сторони. Це викликано тим, що у Європейському банку реконструкції і розвитку посилили умови видачі кредиту на модернізацію ГТС.
Нагадаємо, в 2009 році Україна, Єврокомісія, ЄБРР, Європейський інвестиційний банк і Світовий банк підписали угоду про можливість багатостороннього фінансування модернізації. Загальний обсяг програми становить в $5 млрд, причому перші $300 млн пообіцяли виділити ЄБРР і ЄІБ.
Раніше в ЄБРР неодноразово наголошували, що готові фінансувати модернізацію ГТС лише за умови проведення масштабних реформ в енергетичному секторі.