"Укрзалізниця" стопами "Російських залізниць" розділить пасажирів і вантажі
Про це повідомив начальник Головного пасажирського управління "Укрзалізниці" Олександр Іванько корпоративному журналу Intercity magazine, пише Forbes.ua.
У Росії така реорганізація була проведена три роки тому - пасажирське напрям "Російських залізниць" продовжує приносити збитки.
Дохід "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень у 2012 році становить 6,5 млрд гривень, або 12,6% сукупної виручки. Частка відомства на ринку пасажирських перевезень - 43%, йдеться в його річному фінансовому звіті.
Основні збитки - 2,5 млрд гривень - "Укрзалізниця" отримала на приміському напрямку. На міжміських перевезеннях вона могла б заробити близько мільярда гривень операційного прибутку, якщо б не висока амортизація - 1,48 млрд гривень.
"Першій пасажирській компанії" дістануться:
- пасажирські вагони,
- вагони-ресторани,
- вагони-кафе,
- 14 пасажирських вагонних депо,
- дев'ять вагонних дільниць.
За словами Іванька, за рахунок спеціалізації і зниження витрат "Укрзалізниця" зможе оновити рухомий склад та підвищити якість ремонтів.
У травневому проспекті емісії єврооблігацій "Укрзалізниці" нічого не сказано про плани щодо створення окремого пасажирського оператора.
"Пасажирські та вантажні перевезення поділяють, щоб уникнути перехресного субсидування, - пояснює старший аналітик ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко. - Окремо взятий вантажний сегмент буде більш привабливим для інвесторів". У 2012 році "Укрзалізниця" почала передачу своїх вантажних вагонів на баланси кількох держпідприємств.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перевозити вантаж залізницею стане дорожче
Для створення найбільшого пасажирського оператора України у вигляді "дочки" залізничної монополії потрібно три-чотири роки, вважає Олександр Кава з Координаційного центру реалізації економічних реформ при Президенті.
З 2012 року в складі "Укрзалізниці" вже працює окреме підприємство - "Українська залізнична швідкісна компанія", яка займається організацією руху швидкісних поїздів. "Укрзалізниця" торік також розробила бізнес-план створення приміської залізничної компанії, яка займеться перевезеннями на ділянці Київ - Ірпінь - Тетерів.