Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

"Укрзалізниця" стопами "Російських залізниць" розділить пасажирів і вантажі

Фото: phl.ua
"Укрзалізниця" хоче відокремити збиткове пасажирське направлення від прибуткового вантажного. У складі монополіста з'явиться "Перша пасажирська компанія", яка отримає в розпорядження вагони і депо, а також займеться пасажирськими перевезеннями.

Про це повідомив начальник Головного пасажирського управління "Укрзалізниці" Олександр Іванько корпоративному журналу Intercity magazine, пише Forbes.ua.

У Росії така реорганізація була проведена три роки тому - пасажирське напрям "Російських залізниць" продовжує приносити збитки.

Дохід "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень у 2012 році становить 6,5 млрд гривень, або 12,6% сукупної виручки. Частка відомства на ринку пасажирських перевезень - 43%, йдеться в його річному фінансовому звіті.

Основні збитки - 2,5 млрд гривень - "Укрзалізниця" отримала на приміському напрямку. На міжміських перевезеннях вона могла б заробити близько мільярда гривень операційного прибутку, якщо б не висока амортизація - 1,48 млрд гривень.

"Першій пасажирській компанії" дістануться:

  • пасажирські вагони,
  • вагони-ресторани,
  • вагони-кафе,
  • 14 пасажирських вагонних депо,
  • дев'ять вагонних дільниць.

За словами Іванька, за рахунок спеціалізації і зниження витрат "Укрзалізниця" зможе оновити рухомий склад та підвищити якість ремонтів.

У травневому проспекті емісії єврооблігацій "Укрзалізниці" нічого не сказано про плани щодо створення окремого пасажирського оператора.

"Пасажирські та вантажні перевезення поділяють, щоб уникнути перехресного субсидування, - пояснює старший аналітик ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко. - Окремо взятий вантажний сегмент буде більш привабливим для інвесторів". У 2012 році "Укрзалізниця" почала передачу своїх вантажних вагонів на баланси кількох держпідприємств.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перевозити вантаж залізницею стане дорожче

Для створення найбільшого пасажирського оператора України у вигляді "дочки" залізничної монополії потрібно три-чотири роки, вважає Олександр Кава з Координаційного центру реалізації економічних реформ при Президенті.

З 2012 року в складі "Укрзалізниці" вже працює окреме підприємство - "Українська залізнична швідкісна компанія", яка займається організацією руху швидкісних поїздів. "Укрзалізниця" торік також розробила бізнес-план створення приміської залізничної компанії, яка займеться перевезеннями на ділянці Київ - Ірпінь - Тетерів.

Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
Зустрілись двоє
Зустрілись двоє "легітимних". Як Мадуро планує пережити Трампа – New York Times
Меланшон проти Глюксманна. Битва за лідерство лівих сил Франції проти ультраправих – Politico
Меланшон проти Глюксманна. Битва за лідерство лівих сил Франції проти ультраправих – Politico