Авіакомпаніям змінили правила призначення на рейси: учасники ринку налякані
Про нововведення з посиланням на прес-службу Міністерства інфраструктури повідомляє "КоммерсантЪ-Украина".
Нові правила зареєстровані Мін'юстом 18 травня і в червні повинні набрати чинності.
Тепер видавати дозволи авіакомпаніям буде не комісія у складі Державіаслужби, а нова комісія з формування та реалізації держполітики у галузі експлуатації повітряних ліній.
Призначення на міжнародні маршрути відбуватимуться на конкурсній основі шляхом відкритого голосування. До складу комісії увійдуть представники Мінінфраструктури та Державіаслужби, а на засіданнях зможуть бути присутніми представники авіакомпаній. Для участі у конкурсі претендент повинен буде надати комісії розрахунковий бізнес-план на строк не менше трьох років.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МАУ опинилася у трійці найгірших авіакомпаній світу
Як повідомив гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук, ДАС могла кілька місяців не розглядати заявки авіакомпаній. Тепер же цей термін не повинен перевищувати 30 днів.
При виборі авіакомпанії комісія враховуватиме фактичне використання раніше виданих призначень, бізнес-план, кількість рейсів у межах України і на соціально важливих напрямках. Крім того, у перевізника не повинно бути простроченої заборгованості за послуги з аеронавігаційного і аеропортового обслуговування.
Дотримання останньої норми учасники ринку вважають нереальною, оскільки в низький сезон (у зимовий період) авіакомпанії традиційно накопичують заборгованість перед аеропортами та аеронавігаційними службами, а потім ця заборгованість реструктуризується і виплачується.
Комісія також отримає право вводити особливі умови для авіакомпаній, а також призначати в навантаження до прибуткового міжнародного напрямку соціальний внутрішній маршрут.
Авіакомпанії про нові правила
Учасники ринку погодилися обговорювати нові правила тільки на анонімних умовах.
Вони розповіли, що найбільше їх лякають норми, за допомогою яких компаніям можуть постійно відмовляти в призначенні на хороші лінії. Наприклад, авіакомпанія може не отримати призначення навіть за вільною квотою на лінії, якщо існуючий перевізник ще не зробив перельоти за маршрутом рентабельними, або якщо напрямок віддано компанії як соціально важливий.
Комісія також зможе вводити для авіакомпаній ліміт і за часом експлуатації лінії, "якщо міжурядову угоду істотно обмежує кількість призначених перевізників (три і менше - ред.)".
"Яка різниця, скільки компанія літає на маршруті? Це справа пасажирів і авіакомпанії, мета якої - заробляти на перевезеннях. Чому регулятор повинен вирішувати те, що потрібно вирішувати ринку? Якщо на лінії занадто багато авіакомпаній, хто-небудь піде з неї сам. Цього року, наприклад, так було з маршрутами Київ-Тбілісі та Київ-Сімферополь", - обурюється гендиректор однієї з авіакомпаній.