Каськів: "Повітряний експрес" віддадуть європейському операторові
Про це заявив голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів у середу, 20 березня, під час круглого столу в Національному інституті стратегічних досліджень.
"Ми запросили компанію PriceWaterhouseCoopers як модератора і модернізатора проекту будівництва дороги, вже підписали з нею контракт з тим, щоб згідно з підсумками роботи генерального підрядника, коли проект буде реалізований і залізниця побудована, передати його у концесійне управління, бажано європейській структурі", - наголосив чиновник.
За його словами, головне завдання, яке стоїть перед урядом - передати цей проект як мінімум у концесійне управління, як максимум - у приватну власність європейському операторові: "Ми вже отримуємо листи зацікавлених осіб".
Каськів зазначив, що аудиторську компанію PriceWaterhouseCoopers уряд запросив для того, щоб вже на чинному етапі супроводжувати проект, щоб потім здійснити конкурс з передачі проекту в концесію або в приватну власність.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крюківський завод інвестує в електропоїзди та рейковий автобус чверть мільярда
Зазначимо, що у вересні 2010 року у Китаї у присутності керівників держав України і КНР сторони підписали угоду, за якою китайська сторона повинна побудувати залізничну трасу для аероекспреса завдовжки у 30 км.
У квітні 2011-го у Пекіні сторони підписали угоду між Експортно-імпортним банком Китаю і українською стороною з будівництва швидкісної залізничної гілки між Києвом і міжнародним аеропортом "Бориспіль" ("Повітряний експрес") і спорудження об'єктів інфраструктури Київської області (в рамках підготовки до будівництва Великої кільцевої дороги навколо Києва) на суму у $2 млрд.
У квітні 2012 року зареєстроване державне підприємство "Дирекція з будівництва і управління національним проектом "Повітряний експрес" та іншими інфраструктурними об'єктами Київського регіону".
Кредит під будівництво надавали китайські банки на 15 років з канікулами терміном у три роки і ставкою кредитування Libor + 3,5%.
У листопаді минулого року Каськів заявив, що реалізацію проекту "Повітряний експрес" гальмує невідповідність технічного контракту, наданого китайською стороною, комерційному.