Податкова розробила схему для електронної сплати податків
Спочатку цей сервіс призначався лише підприємствам, яких обслуговують в центральному офісі, що працює з великим бізнесом. Завдання ЕКПН - у наданні безкоштовних електронних послуг з оперативного дистанційного обміну інформацією з ДПС, пише "КоммерсантЪ-Украина".
Система складається з чотирьох елементів.
Послуга "Інформаційний сервіс" дозволяє працювати з індивідуальним податковим календарем в режимі інформування про терміни подачі звітності, податкових накладних, сплати податків, про виявлені помилки з можливістю їх виправлення.
Сервіси "Розрахунки з бюджетом" і "Спілкування з ДПС" дозволять платити податки, збори, платежі в бюджет за допомогою інтернет-банкінгу; розраховувати пеню і здійснювати офіційну переписку з податківцями, замовляти та отримувати довідки.
Останній сервіс "Податкова звітність" передбачає подачу декларацій в електронному вигляді. За даними ДПС, цією послугою користуються 95% платників ПДВ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Свідоцтва платника податків видаватимуть через Інтернет
"Вдосконалений продукт дозволить подавати звітність не тільки з робочого місця, але й з дому", - сказав в. о. директора департаменту розвитку та модернізації ДПС Андрій Чуприна.
Ці послуги впроваджуватимуть поступово протягом 2013 року, але вже з 1 грудня поточного року розпочнеться реєстрація платників.
"Тепер вони не будуть прив'язані до певної інспекції, всі дані зосереджуватимуться в центральній базі", - говорить він. Прив'язка до місцезнаходженням платника збережеться при проведенні перевірок.
З початку 2013 року платникам запропонують автоматичне нарахування податків замість розрахунку своїх зобов'язань платником.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Верховна Рада хоче залишити страховикам 3% оподаткування
"Ми ж не просто скажемо йому:" Плати ", а надамо обґрунтування, чому нарахували стільки, які причини. Це збільшить надходження до бюджету та мінімізує схеми ухилення від оподаткування", - зазначив Чуприна і пообіцяв електронний аудит для бізнесу в перспективі.
Голова податково-юридичної практики аудиторської компанії Ernst & Young Володимир Котенко вважає, що сервісами скористаються в першу чергу добросовісні платники.
"Якщо все буде так легко, як кажуть податківці, це буде прогрес: зайшов в інтернет - відправив, підкоригував", - говорить експерт.
Інші експерти наголошують, що головне, аби система працювала без збоїв.
Перший віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Сергій Прохоров назвав ініціативу податківців логічною, але вказує на можливі ризики електронного документообігу - втрата або спотворення інформації, несанкціоноване використання даних.