Українці витратили на придбання автомобілів €1,1 млрд з початку року
Про це пише AUTO-Consulting.
Ріст продажів незначний
Попри те, що за перший квартал 2012 року українці витратили рекордну суму грошей на придбання нових автомобілів – €1,1 млрд – самі обсяги продажу зросли усього на 5,7%.
Причиною того, що кількість проданих автомобілів зростає так повільно, є загальне подорожчання продукції автопрому. Так, середня ціна на нову машину виросла на 6% і тепер середньостатистичний автомобіль коштує близько 185 тис грн.
Подорожчання автомобілів пов’язане, перш за все, з тим, що асортимент українського автомобільного ринку звузився – його залишили кілька доступних моделей, які можна було придбати ще минулого року. Через це покупці змушені були звернутись до більш дорогих моделей та підняти цінову планку.
Отже, українці витрачають більше грошей на придбання транспортних засобів не завдяки тому, що мають більше грошей, а через ріст цін.
Донецьк та Луганськ стали купувати менше автомобілів, а Київ - більше
За підсумками першого кварталу цього року ситуація з продажами машин істотно змінилася, і минулорічні лідери за обсягами купівлі поступились своїми позиціями. Загалом негативна динаміка зафіксована у 13 областях України.
Так, минулого року найбільше машин купили мешканці Донецької та Луганської областей. Динаміка росту продажів у цих областях минулоріч становила 67 та 47% відповідно. Третє місце у 2011 році посідала Київська область з динамікою росту у 45%.
Цьогоріч Київська область вийшла на перше місце за обсягами продажу автомобілів. На другому місці за кількістю куплених машин – АР Крим, на третьому – столичний Київ.
Обсяги продажу автомобілів у Донецькій області у 2012 році зменшились майже у 20 разів, у Луганській – майже у 7, якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року. Майже у 5 разів менше стали купувати машини в Дніпропетровській області, яка минулоріч посідала 4 місце у рейтингу.
Як зазначає AUTO-Consulting, така тенденція у східних областях України може бути пов’язана з тим, що багато активних або потенційних покупців вже змінили своє місце проживання.
Водночас, український авторинок уповільнив ріст по всій країні.