Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Кому вигідні проблеми "АероСвіту"?

Богдан Швед
Кому вигідні проблеми "АероСвіту"?
Фото: vidomosti-ua.com
Оголошення "Аеросвіт" банкрутом потрібне для того, щоб звільнити компанію від необхідності виплачувати борги, в яких вона зав'язла в останні роки. Ігор Коломойський, який контролює перевізника, має змогу залишити усі фінансові проблеми на компанії-банкруті. Їй на зміну прийдуть Міжнародні авіалінії України, які вже також пов'язують з олігархом, власником групи "Приват". Доведення "АероСвіту", найбільшого авіаперевізника України, до банкрутства схоже на заплановану акцію.

Київський господарський суд розпочав провадження справи про банкрутство "АероСвіт" з ініціативи самого перевізника. Згідно з інформацією суду, загальна заборгованість компанії становить 4,2 млрд грн. Водночас вартість усіх активів авіаперевізника оцінюється у близько 1,5 млрд грн. Початок процедури банкрутства вигідний самій компанії, оскільки в таких умовах накладається мораторій на претензії кредиторів, що дозволяє відтермінувати повернення запозичених коштів.

"Cьогодні авіакомпанія не є банкрутом. "АероСвіт" не зупиняє оперування i продовжить виконання поточних зобов'язань перед контрагентами. Менеджмент авіакомпанії продовжує працювати у незмінному складі. Усі процедури із забезпечення операційної діяльності авіакомпанії, у тому числі заходи з безпеки польотів, виконуються в повному обсязі", - заспокоїли в "Аеросвіті", пояснивши, що процедура необхідна для відновлення платоспроможності.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Аеросвіт" скасував вісім рейсів із шести країн світу

Однак ці слова не вплинули на ситуацію. Перевізник продовжив накопичувати борги перед аеропортами та компаніями, що займаються наземним обслуговуванням повітряних суден. Проблеми з’явилися з аеропортом "Бориспіль", погашення $4,4 млн вимагає московський аеропорт "Шеремєтєво", від співпраці з "Аеросвітом" відмовилися "Белавіа", LOT, Turkish Airlines та інші.

Позбутися проблем

Компанія "Аеросвіт" володіла найбільшою мережею регулярних авіарейсів в Україні, виконуючи внутрішні та міжнародні рейси самостійно або спільно з партнерами за більш ніж 100 напрямами, а також чартерні перевезення. Серед них далекомагістральні рейси до Китаю, США, Канади, Індії, Шрі-Ланки та ін.

Звернення "АероСвіту" до суду можна розцінювати як певний крок на випередження. Завдяки мораторію на стягнення заборгованості компанія має можливість захистити себе від претензій з боку кредиторів

"Аеросвіт" разом з компаніями-партнерами організовувала рейси всередині країни до Донецька, Одеси, Сімферополя, Дніпропетровська, Харкова, Івано-Франківська, Ужгорода, Чернівців, Луганська та Севастополя. Штат компанії налічував близько 2 тисяч працівників. Загальна завантаженість рейсів - близько 70%. В таких умовах банкрутство виглядає досить дивним.

"Звернення "АероСвіту" до суду можна розцінювати як певний крок на випередження. Адже завдяки мораторію на стягнення заборгованості компанія має можливість захистити себе від претензій з боку кредиторів на період провадження у справі про банкрутство", - розповів iPress.ua оглядач Центру транспортних стратегій Максим Арсланов.


Сотні пасажирів "АероСвіт" не могли вилетіти додому через відмову міжнародних
авіакомпаній співпрацювати з українським перевізником. Фото: kyivpost.com

Раніше зміни торкнулися "Донбасаеро" та "Дніпроавіа", які разом з "Аеросвіт" входять до "Української авіаційної групи" Ігоря Коломойського. Перша віддала половину флоту чартерному перевізнику "Роза вітрів". А компанія "Дніпроавіа", яка володіла 25-ма суднами і з’єднувала Київ з багатьма великими містами України, функціонує дуже слабо. Сьогодні, за даними Центру транспортних стратегій, у роботі знаходиться близько трьох-чотирьох бортів. Інтенсивність польотів скоротилася, а нішу внутрішніх авіаперевезень поступово заповнює дочірня структура російського "​Ютейр".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Азаров заплатить за чужі літаки, щоб повернути пасажирів "АероСвіту" в Україну

"Всі передумови того, що сталося з "АероСвітом", хоча він був фактично монополістом, говорять про те, що це афера. Ніякого відношення вона до реального економічного стану компанії немає. Компанія, яка перевозила в Донецьк пасажирів за цінами 2600-2800 грн в економ-класі не може бути збитковою", - розповів iPress.ua колишній голова підкомітету з питань авіаційного транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку Борис Шиянов.

"Нереально з такими тарифами стати банкрутом. Кожний рейс приносив мінімум $10 тис чистого прибутку", - наголосив він.

Сам "Аеросвіт" свої рейси передає Міжнародним авіалініям України. У 2013 році МАУ зможе виконувати рейси на 28 нових міжнародних напрямках, які зараз закріплені за її конкурентом. Частина працівників, яких звільнили з "Аеросвіт", вже проходять співбесіду у "Міжнародних авіалініях України". Такий перебіг подій наводить на думку про те, що Ігор Коломойський взяв МАУ під свій контроль.

Те, що сталося з "АероСвітом" нагадує аферу, - Борис Шиянов

Про купівлю акцій компанії Коломойським писав сайт ЦТС з посиланням на власні джерела. Тепер у нього є хороша можливість залишити усі борги і проблеми на компанії, яку оголосили банкрутом і почати бізнес з чистої сторінки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що сталося в Україні, поки українці святкували Різдво

"Чистим листком може бути не тільки МАУ, але будь-яка інша компанія, але в іншому варіанті компаньйонських відносин. Скажімо, основним пакетом володів Коломойський, а зараз він ділитиме це з кимось", - каже Борис Шиянов.

За його словами, цілком ймовірно, що партнером Ігоря Коломойського стане хтось наближений до теперішньої влади. Донедавна співвласником "Міжнародних авіаліній України" вважали колишнього міністра інфраструктури Бориса Колеснікова.

"Судячи з ведення бізнесу Коломойським, я не відкидаю такий варіант", - зазначив екс-депутат.

Попри значні проблеми, поки що не на часі говорити про ліквідацію "АероСвіту".

"З одного боку, бренд "АероСвіт" зазнав неабиякої шкоди у зв'язку з ситуацією, що виникла. Але водночас не всі маршрути, які наразі обслуговує компанія, будуть передані їх партнерові – "Міжнародним авіалініям України". Тому, на мій погляд, говорити про остаточну ліквідацію найбільшого авіаперевізника країни трохи передчасно", - резюмував Максим Арсланов.

Трамп і
Трамп і "відмова" від України. Не будьте надто мрійливими щодо його слів – Філліпс О’Брайен
Ситуація продовжує загострюватися. Багато проблем ЗСУ створюють некомпетентність командирів та
Ситуація продовжує загострюватися. Багато проблем ЗСУ створюють некомпетентність командирів та "мікроменеджемент" Головнокомандувача – Том Купер
Занепад росії. Слабка економіка, союзники-невдахи та зростаючий опір – Ольга Лаутман
Занепад росії. Слабка економіка, союзники-невдахи та зростаючий опір – Ольга Лаутман
Вашингтон потребує нового підходу до НАТО. Сім пріоритетних країн для нової адміністрації Трампа – Ендрю Міхта
Вашингтон потребує нового підходу до НАТО. Сім пріоритетних країн для нової адміністрації Трампа – Ендрю Міхта
Сирія може стати початком кінця (імперських амбіцій) росії. Що мають робити США? – TIME
Сирія може стати початком кінця (імперських амбіцій) росії. Що мають робити США? – TIME
Зимова оборона України: збереження сили. Трамп підтримає перемогу України або виглядатиме світовим лохом – Ендрю Таннер
Зимова оборона України: збереження сили. Трамп підтримає перемогу України або виглядатиме світовим лохом – Ендрю Таннер
Переговори з росією. США слід пам'ятати, що дипломатія для росії – інструмент для перемоги над супротивником
Переговори з росією. США слід пам'ятати, що дипломатія для росії – інструмент для перемоги над супротивником
Україна – не Сирія. Чому Сирський не може реформувати ЗСУ – Том Купер
Україна – не Сирія. Чому Сирський не може реформувати ЗСУ – Том Купер