Відповідний законопроект у першому читанні прийняли депутати Верховної Ради України в четвер, 17 травня.
Парламентарі хочуть заборонити рекламу пива та напоїв, зроблених на його основі, по радіо та телебаченню з 6 години ранку до 24-ої.
Також пропонується заборонити рекламу пива, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів інтелектуальної власності, під якими випускається продукція пивоваріння, в усіх друкованих ЗМІ, крім спеціалізованих, а також використання для цього коштів зовнішньої і внутрішньої реклами.
Пивоварням також не можна буде спонсорувати теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, під якими випускаються алкогольні напої.
Пиво знайде покупця
Як закон у такому вигляді вплине на продажі бурштинового напою сьогодні важко передбачити. Проте він буде вимушувати компанії знаходити нові варіанти реклами. Зокрема компанії почнуть активніше привертати увагу потенційного покупця на полицях в супермаркетах, кафе тощо. Що, своєю чергою, може спричинити подорожчання такої полички магазину.
Фото: bizlife.kz
"Те, що стимулювати продажі це не буде – це точно", - відзначив в коментарі iPress директор з маркетингу Першої Приватної Броварні Максим Васильєв.
"Це буде змушувати компанії знаходити інші методи і не завжди вони будуть адекватними. Будуть інші канали розміщення. Горілку нібито заборонили, але коли ви включаєте телевізор спонсорство різних марок видно протягом дня", - додав він.
За його словами, обмеження варто робити адекватними і такими, що відповідають сучасним трендам. Для прикладу в Європі, де зовнішня реклама практично заборонена в містах, дозволено спонсорство кінематографічних подій та музичних фестивалів пивними брендами.
Пивовари не самі
До остаточного прийняття закону ще є час, відповідно депутати ще мають змогу змінити деякі пункти. Передбачається, що до дискусії, крім пивоварів, долучаться ЗМІ. Реклама пива по телебаченню є однією з найбільш дохідних статей для телеканалів.
"Є ще телевізійні канали, для яких пивний бюджет є одним з провідних телевізійних бюджетів, який вкладається в рекламу. Телевізійні канали будуть також зацікавлені в тому, щоб пом’якшити позиції в законі", - зауважив Максим Васильєв.
За його словами, певні обмеження будуть прийняті, проте їх варто робити з відтермінуванням, щоб всі учасники ринку змогли підготуватися до нововведень.