Азаров готується віддати найбільші аеропорти у приватні руки
Такі висновки з концепції державної програми розвитку аеропортів до 2023-го року робить Forbes.
У документі зазначається, що уряд відмовився від збереження в держвласності шести найбільших аеропортів країни.
Як розповів чиновник, близький до керівництва профільного міністерства, концепцію, підготовлену Мінінфраструктури, ухвалили на засіданні Кабміну 22 травня. Формально Кабінет міністрів ухвалив документ ще в листопаді 2012-го року - тоді її без попереднього узгодження з іншими відомствами вніс міністр інфраструктури Борис Колесніков. Доопрацювати документ і погодити його з іншими відомствами профільне міністерство мало протягом тижня, але закінчити розпочате вдалося лише через півроку.
Основні положення документу зводяться до такого:
-
Протягом наступних 10 років українські аеродромні комплекси модернізують за бюджетні гроші. Мова не тільки про комплекси, що входять у великі аеропорти, а й про невеликі регіональні аеропорти (наприклад, у Вінниці чи Івано-Франківську).
-
Приватний бізнес братиме участь у модернізації інфраструктури аеропортів (терміналів, кейтерінгу), об'єктів неавіціонної діяльності і невеликих аеродромів, які використовуються для потреб авіапрому та спортивної авіації. Серед останніх - аеродроми "Київ/Антонов-1", "Джанкой", "Київ" (Чайка).
-
Пасажирські та вантажні термінали передадуть в концесію і оренду
-
Ключові аеропорти України - "Бориспіль", "Львів", "Донецьк", "Одеса", "Харків" і "Сімферополь" - можуть стати приватними. Положення про закріплення цих аеропортів у власності держави було прийнято п'ять років тому концепцією розвитку, яка тепер втратила чинність. В ухваленій минулого тижня концепції такої норми немає.
-
Аеродроми та злітно-посадкові смуги, що знаходяться у комунальній власності, можуть зберегти нинішніх власників. Попередня концепція містила норму, за якою ці об'єкти мають повернути центральній владі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Жуляни" нарощують пасажиропотік, "Бориспіль" - втрачає
Автори концепції прогнозують, що після її реалізації, в 2023-му році, пасажиропотік в українських аеропортах зросте в 2,3 рази до 2011-го року - до 28,7 млн осіб. Це в 2,5 рази нижче, ніж прогноз попередньої концепції - ще в 2008-му в профільному міністерстві розраховували на 70,6 млн пасажирів у 2020-му році.
У тексті концепції йдеться, що половину авіаперевезень в Україні в 2023-му році мають забезпечити лоукостери. У Мінінфраструктури також сподіваються, що за десять років частка доходів аеропортів від неавіаційної діяльності зросте до 60% загальної виручки. Для порівняння, в 2011-му році аналогічні послуги принесли "Борисполю" менше 20% доходів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У червні Україна відкриє небо для лоукостерів Vueling і Air One
Держава повинна інвестувати 13,5 млрд грн, з них 11,5 млрд заплатить держбюджет, 2 млрд грн - місцеві бюджети. Інвестиції приватників Мінінфраструктури оцінює в 4 млрд грн за 10 років.
Видання додає, що в уряді концепцію підтримують далеко не всі. У супровідних документах до тексту чимало зауважень: найбільш суперечливі норми - права держави на аеропорти та їх інфраструктуру та джерела фінансування.