RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ НОВИНИ

Аеропортам не вдається повернути інвестиції від Євро-2012

Особливо скрутно регіональним повітряним флотам
Після масштабних інвестицій при підготовці до Євро-2012 українські аеропорти серйозно стурбовані збільшенням пасажиропотоку і доходів. Однак повернути витрачені кошти не так-то просто: зростання пасажиропотоку сповільнюється і стримується візовим режимом з іншими країнами.
Аеропортам не вдається повернути інвестиції від Євро-2012 Фото: kbp.aero

У цьому році українські аеропорти перейшли до більш активної боротьби за пасажирів та авіакомпанії. За підсумками десяти місяців 2012 року пасажиропотік в аеропортах становив 12,2 млн осіб, і, незважаючи на загальне уповільнення темпів зростання ринку (14,2% зростання проти роком раніше 21,5%), найбільші аеропорти істотно збільшили свої показники, пише "КоммерсантЪ-Украина".

Найбільше зросли пасажиропотоки "Жулян" і "Харкова" (74,8% і 54,7% відповідно). Аеропорт "Донецьк" наростив цей показник на 25,9%. А "Сімферополь" вперше з початку 1990-х років обслужив більше 1 млн осіб (+15,3%). На 94% зріс пасажиропотік у "Львова" - але це на тлі того, що в минулому році підприємство працювало з обмеженнями через реконструкцію. Незначне зростання було і у найбільшого аеропорту країни - "Борисполя" (7,6%), а також "Одеси" (9,3%) і "Дніпропетровська" (5,2%).

Одним із найбільш активних у цьому році став порівняно невеликий київський аеропорт "Жуляни", який зміг переманити відразу декількох перевізників з "Борисполя" - "Трансаеро", "ЮТейр-Україна" і Армавіа. Крім того, в минулому році в "Жуляни" з "Борисполя" перейшла лоу-кост-компанія Wizz Air.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Аеропорти закликають на посадку

Аеропорти змушені боротися за додатковий пасажиропотік, щоб окупити вкладені кошти. Тільки в будівництво нових терміналів напередодні Євро-2012 держава і приватний бізнес інвестували близько 10,1 млрд грн.

Експерти неодноразово заявляли, що настільки великі інвестиції в регіональні аеропорти невиправдані. Однак віце-прем'єр Борис Колесніков запевняв, що аеропорти "Донецьк" і "Львів" зможуть стати "одними з найбільших транспортних вузлів СНД".

Наразі аеропорт "Донецьк "обслуговує стільки пасажирів на добу, скільки його потужності дозволяють обслуговувати за одну годину. А добовий пасажиропотік "Львова"- це половина його потенційної годинної пропускної спроможності.

В уряду наразі не знає, як вирішити проблему заповнюваності "Львова" та "Донецька", говорить джерело, знайоме з ситуацією. "Кабмін міг би підписати договір "Про відкрите небо" з ЄС, але це вб'є вітчизняні авіакомпанії, які поки не в змозі конкурувати з європейськими перевізниками", - вважає незалежний експерт Олександр Ланецький.

З великих регіональних аеропортів перспективними експерти називають "Жуляни", "Донецьк", "Львів", "Одесу" і "Сімферополь".

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

27 11 2012 13:19
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ