Депресія пришвидшує процес старіння, - дослідження

Фото: juliebajic.wordpress.com
Нідерландські та американські вчені з'ясували, що клінічна депресія спричиняє передчасне старіння організму, пришвидшуючи процес старіння клітин.

Група науковців на чолі з Джосін Верховен з Медичного центру при Амстердамському вільному університеті у співпраці з медиками зі США здійснила лабораторні тести зразків крові 2407 добровольців.

Результати цього дослідження опублікував журнал Molecular Psychiatry.

Більше третини піддослідних на момент тестів страждали на депресію, третина хворіла на неї у минулому. Решта на депресію не хворіли ніколи. Усі учасники дослідження здали кров на аналіз на ознаки передчасного клітинного старіння.

Вчені зосередили увагу на змінах кінцевих ділянок хромосом – теломер, які зберігають генетичний код молекул ДНК. Під час поділу клітин теломери коротшають, і вимірювання їхньої довжини є одним із способів визначення біологічного віку людини.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Здатність мозку чинити опір старінню виявилася спадковою

Вчені виявили, що у людей, які страждають від депресії або хворіли на неї у минулому, довжина теломер є значно меншою, ніж у людей, які ніколи не хворіли на неї. Пацієнти, які страждали на найбільш важкі форми хронічної депресії, володіли найкоротшими теломерами.

Доктор Верховен і її колеги висловили припущення, що вкорочення теломер є наслідком реакції організму на стрес, який спричиняє депресія.

У статті медиків йдеться: "Це масштабне дослідження дає переконливі докази того, що депресія пришвидшує процеси біологічного старіння на декілька років, особливо у пацієнтів з найбільш важкими і хронічними симптомами".

За матеріалами BBC