"Луганськтепловоз" хоче перереєструватись у підконтрольному Україні Сєвєродонецьку
Про це повідомляє "Коммерсантъ".
Зміна юридичної адреси буде обговорюватися на позачергових зборах акціонерів 15 червня. У російському ТМХ (по 25% акцій належить ВАТ РЖД і французької Alstom, а також структурам Іскандара Махмудова та Андрія Бокарева), який володіє 76% "Луганськтепловозу", вчора від коментарів відмовилися.
Джерело, близьке до "Луганськтепловозу", пояснило, що основна причина зміни прописки - труднощі з веденням господарської діяльності на території невизнаної ЛНР.
"Зараз ПАТ фактично позбавлене можливості здійснювати будь-які фінансові операції: неможливо розплачуватися з постачальниками, 80% з яких - українські. Крім того, є проблеми з відвантаженням готової продукції, перебої з поставками комплектуючих і складнощі з поверненням експортного ПДВ", - повідомило джерело.
Джерело видання, близьке до уряду України, запевняє, що реєстрація в Сєвєродонецьку дозволить "Луганськтепловозу" "легально отримувати гроші, платити зарплати і податки".
Для "Луганськтепловозу" ускладнений і експорт локомотивів в Росію. Через підконтрольний ДНР і ЛНР кордон легально вивезти товари неможливо: українських митників там немає, а для вивезення через інші пункти пропуску необхідно провезти локомотиви через лінію розмежування сторін.
"Луганськтепловоз" - найбільший виробник локомотивів на Україні; за даними ТМХ, близько 95% продукції заводу поставляється ВАТ РЖД (у 2014 році - 282 секції локомотивів, тобто приблизно 141 машина, цього року планується поставити до 93 секцій).
У 2014 році виручка підприємства становила 2,4 млрд гривень (спад на 19%), чистий прибуток - 67,5 млн гривень (у 2,3 рази менше).
З літа 2014 року через бої в Донбасі "Луганськтепловоз" працює з перебоями.