Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Рада схвалила законопроект про посилення інституційної спроможності НБУ

Рада схвалила законопроект про посилення інституційної спроможності НБУ
Фото: auditagency.com.ua
Верховна Рада прийняла за основу проект закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розбудови інституційної спроможності Національного банку України".

За прийняття відповідного законопроекту №2742, який був внесений Президентом Петром Порошенком у першому читанні проголосував 231 народний депутат.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, метою прийняття законопроекту є створення правових умов для виконання Нацбанком своїх конституційних завдань як центральним банком держави, а також приведення окремих положень Закону "Про Національний банк України" у відповідність до європейської практики та зобов'язаннями перед Міжнародним валютним фондом.

Зокрема, законопроектом пропонується заборонити НБУ перераховувати до держбюджету більшу частину прибутку до розподілу, ніж визначено в річній фінансовій звітності, що підтверджена зовнішнім аудитом та затверджена Радою НБУ.

Також пропонується уточнити визначення основної функції НБУ та доповнити перелік його інших функцій, в тому числі позбавити Нацбанк обов’язку щорічно подавати президенту, Верховній Раді та Кабміну прогнозні монетарні показники на наступний рік.

Законопроект також передбачає зменшення до чотирьох кількість членів Ради НБУ, які призначаються президентом та обираються Верховною Радою, а також кількісного складу Ради НБУ з 14 до 8 осіб.

Водночас планується збільшити кількість засідань Ради НБУ з одного на квартал до десяти на рік, покласти на голову Ради НБУ повноваження щодо інформування президента або Верховної Ради стосовно виникнення підстав для звільнення з посади призначених ними членів Ради.

Крім того, документом передбачається уточнити перелік повноважень правління НБУ та зменшити з 11 до 6 осіб його кількісний склад.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян