Реклама пива не спонукає українців пити більше
Найбільша пивоварна компанія в Україні "САН ІнБев Україна" за підсумками дев'яти місяців втратила 2,1 процентних пункти частки ринку в натуральному вираженні, знизивши її до 32%, зазначили у звіті дослідницької компанії AC Nielsen. Частка ринку компанії "Оболонь" також зменшилася - на 0,3%, до 24,5%, пише "КоммерсантЪ-Украина".
Обидві компанії знизили свої частки в основному за рахунок марок масового сегменту (4-5,5 грн за пляшку 0,5 л) - "Чернігівське" та "Оболонь". При цьому обсяг виробництва "Оболоні" зріс на 5%, до 79 млн дал.
У "САН ІнБев Україна" виросли частки тільки брендів Staropramen і Bud. При цьому виведення на ринок пива Bud в квітні цього року супроводжувався однією з найдорожчих рекламних кампаній. Витрати на рекламу Bud, за оцінками директора агентства AMM/Viseum Оксана Стехіна, становили близько 30 млн грн.
Незначно - на 0,4%, до 29,5% - наростила свою частку Carlsberg Ukraine, що також витратила чимало коштів на маркетинг в цьому році. Carlsberg був офіційним спонсором чемпіонату з футболу Євро-2012, вартість спонсорського пакету оцінили у €6,5 млн. Утім, частка бренду як і раніше незначна - 0,7% ринку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Історія заходу "Оболоні"
Частка "САН ІнБев Україна" та "Оболоні" в основному перейшла до більш дрібних гравців - "Ефес Україна" (колишній "Міллер Брендз Україна") і "Перша приватна броварня" (ППБ). При цьому у великих містах ці компанії змогли переманити набагато більше споживачів: якщо в загальній вибірці частка "Ефес" складає 5,2%, то в семи містах-мільйонниках - 6,8%. Аналогічна ситуація і у ППБ - 2,8% у всіх містах проти 6% в найбільших.
Загальне споживання пива в країні, за даними AC Nielsen, впало на 8,6%. "Після того як заборонили вживати пиво на вулицях, люди воліють пити преміальне пиво в закладах. Однак доходи населення не ростуть, тому обсяги при цьому скорочуються. Як результат, люди п'ють дороге пиво, але в невеликих обсягах - зростає преміум-сегмент ", - зазначив маркетинг-директор ППБ Максим Васильєв.
З цієї причини вкладення "САН ІнБев" і Carlsberg в преміальні торгові марки з часом можуть виправдати себе, додає пан Андрейченко.