У "Візз Ейр Україна" виникли проблеми із напрямками "Аеросвіту"
В авіакомпанії "Візз Ейр Україна" ("дочка" угорського лоукост-перевізника Wizz Air) вчора, 21 березня, повідомили про відкриття з 5-6 липня двох нових рейсів з Києва - в Вільнюс і Софію, пише "КомерсантЪ-Украина".
Дозвіл на польоти в ці країни компанія отримала минулого тижня. Мінімальна вартість квитків в один кінець становить 341 грн.
Генеральний директор авіакомпанії Акош Буш також розповів, що в цей же період перевізник відкриє рейс Донецьк-Дортмунд (мінімальною вартістю 442 грн.
Тепер у перевізника 22 напрямки з п'яти українських аеропортів. Компанія експлуатує три літаки A320 і базується в київському аеропорту "Жуляни". У минулому році вона перевезла 630 тис пасажирів (+10,5%).
Цьогоріч перевізник розраховував відкрити набагато більше рейсів. У січні компанія подала заявку до Державіаслужби на 18 нових напрямків, за якими раніше літав "АероСвіт".
Але ГАС видала Wizz Air лише призначення в Дубай, Москву, Санкт-Петербург, Вільнюс, Софію та Бухарест з Києва, а також в Кутаїсі з Донецька і Харкова. Wizz Air не так-то просто почати польоти і за чинними призначеннями. Зокрема, мовиться про напрямок Київ-Москва - найпопулярніший і найприбутковіший маршрут з України.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Wizz Air, "ЮТейр" та Air Onix розібрали рейси "Аеросвіту" і МАУ
У минулому році російські та українські авіакомпанії перевезли на цьому маршруті 930 тис осіб (+20%). Тим не менш WIzz Air поки не отримала дозволу на польоти в Москву і Санкт-Петербург.
Незважаючи на відсутність обмежень на польоти між Україною і Росією, Росавіація поки що не поспішає пускати на вигідну лінію бюджетну авіакомпанію, кажуть учасники ринку.
"Візз Ейр Україна" обтинають крила
Формально Росавіація може не пускати дочірню компанію угорської Wizz Air, якщо перевізник не надасть докази того, що авіакомпанія належить резидентам України. Це передбачено міжурядовою угодою між Росією та Україною.
Експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк каже, що бюджетний перевізник на такій лінії невигідний всім авіакомпаніям.
"В "Аерофлоту" завжди було сильне лобі в Росавіації. Крім того, там є свого роду установка - не пускати лоукостерів на зразок Wizz Air, зокрема, і угорських, і Ryanair. Вони можуть зламати весь ринок", - говорить незалежний експерт Олександр Ланецький.
Нагадаємо, що "Wizz Air Україна" отримала право оперувати на таких маршрутах "Аеросвіту": Донецьк-Кутаїсі, Харків-Кутаїсі, Київ-Дубай, Київ-Москва, Київ-Санкт-Петербург, Київ-Бухарест, Київ-Вільнюс, Київ-Софія.