"У Януковича за допомогою фальшивих соціологів створюють попит на "третю силу", - Вишняк
Про це сьогодні під час прес-конференції у Києві завідувач відділу соціологічно-політичних процесів Інституту соціології НАУ Олександр Вишняк.
"Це свідчить про те, що весь цей процес робиться в одному місці", - каже Вишняк.
Він наголошує, що інформація від цих так званих "соціологічних фірм" розповсюджується на провладних телеканалах, а також 3-4 Інтернет-ресурсах.
Також він зазначив, що зазвичай, в опитуваннях таких фірм завищується рейтинг партії "Україна – Вперед!".
"Кому це вигідно? Це можуть робити тільки Адміністрація Президента. Незважаючи на те, що в усіх опитуваннях підвищується рейтинг Королевської, штаб Королевської немає такого впливу на ЗМІ", - сказав Вишняк.
Фальшиві рейтинги ще й непрофесійно зроблені, - Бекешкіна
Це підтвердила також голова правління фонду "Демократичні ініціативи" Ірина Бекешкіна.
Вона каже, що, як правило, такі "липові" фірми дають рейтинг Королевській на рівні понад 6%, в той час як рейтинг інших соціологічних інституцій показує, що її політична сила не набирає 5%. Тобто її партія не долає виборчий бар’єр і не проходить до парламенту.
За словами Бекешкіної про непрофесійність цих досліджень свідчить також сама цифра рейтингу підтримки партії Королевської – 6%. Це не мобілізує електорат, а навпаки – розслабляє його. Оптимальним варіантом було б "намалювати" цій партії рейтинг у 4,5-4,9% - це б змусило виборців прийти і віддати голос за політичну силу, щоб вона гарантовано пройшла у Верховну Раду.
Ірина Бекешкіна також розповіла, хто стоїть за нещодавнім соціологічним опитуванням, яке несподівано вивело партію "УДАР" у лідери парламентських перегонів.
За її словами, це Іван Надєїн – 65 номер виборчого списку Віталія Кличка, голова громадської організації Комітет енергетичної незалежності України.
Цей рейтинг одразу показали відомі своєю лояльністю до влади телеканали України.
А ви довіряєте соціологічним опитуванням?