Українці міняють Coca-Cola на мінеральну воду
Український ринок безалкогольних газованих напоїв в минулому році скоротився приблизно на 15% в натуральному вираженні, а виробництво найбільшого гравця - Coca-Cola Hellenic Bottling Company - впало на 6%, до приблизно 50 млн дал, повідомила компанія в своєму щорічному звіті, пише "КоммерсантЪ-Украина".
При цьому обсяг продажів головної марки - Coca-Cola - зріс. "За даними роздрібного аудиту Nielsen, на ринок щорічно падає на 15% протягом останніх двох років. Дрібні бренди йдуть з ринку, їх витісняють більш великі", - зазначив маркетинг-менеджер газованих напоїв іншого великого виробника PepsiCo Ukraine Анатолій Гордєєв.
Кількість споживачів солодких газованих напоїв скоротилася незначно, просто вони стали споживати їх рідше, упевнений Гордєєв. "Якщо раніше вони пили солодкі газовані напої кілька разів на тиждень, то зараз всього раз", - зазначив він.
За даними компанії TNS, кількість людей, що споживають солодкі газовані напої, скоротилася в 2012 році на 0,5%. Не виправдало також очікувань проведення в Україні чемпіонату Євро-2012. Один з учасників ринку зазначив, що багато виробників закладали на червень зростання продажів у розмірі 5-10%, але за фактом обсяг реалізації скоротився на 7-8%. "Споживачі пили переважно пиво, мало цікавлячись безалкогольними напоями", - констатував співрозмовник.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кока-кола стала причиною смерті мешканки Нової Зеландії
Утім, на доходах виробників падіння ринку поки не позначилося, стверджує голова правління компанії "Росинка" Сергій Герман. "Багато виробників підвищили ціни - у середньому на 10-12%", - зазначив він.
Так, за даними Держстату, незважаючи на скорочення виробництва вод і соків в цілому на 2,9%, доходи від реалізації цих товарів зросли на 12,4%, до 7,16 млн грн.
"Після підвищення цін більшість великих виробників відразу почали якісь маркетингові акції для відволікання уваги споживача. Наприклад, покупцям пропонували купити пляшку напою об'ємом 1,5 л за ціною лише трохи дорожче 1 л. Потім акції закінчувалися, а ціни залишалися", - підсумував комерційний директор однієї з найбільших продуктових мереж.