Apple ризикує поступитися статусом найдорожчої компанії в світі Samsung
Опублікований Apple звіт виявився найгіршим за останні кілька років. Аналітики ринку заговорили про те, що на американському фондовому ринку може змінитися лідер, а отже Apple ризикує втратити статус найдорожчої компанії в світі.
Чистий дохід Apple збільшився лише на 1% до $13,1 млрд. У перерахунку на акцію це $13,81, що трохи краще прогнозів. Продажі становлять $54,5 млрд (+18%).
У компанії також повідомили, що попит на революційний iPhone сягнув рекордних 47,8 млн, що на 29% більше, ніж результат того ж кварталу минулого року.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Працівники Apple, Google та Intel звинуватили керівництво у зарплатній змові
Однак загалом підсумки не виправдали очікувань аналітиків, які вже звикли до "яблучних" чудес.
Зокрема, після випуску на ринок iPhone 5, Apple ніяк не могла продати менше 50 млн смартфонів за квартал. Ще однією проблемою є те, що операційна маржа бізнесу компанії знизилася з 44,7% до 38,6%.
Негативний ефект підсилюють і останні новини від азіатських виробників комплектуючих, які останнім часом повідомляють про скорочення замовлень на деталі для компанії Тіма Кука. Якщо додати той факт, що прогнози з виручки не виправдовуються вже три квартали поспіль, стає очевидним, чому експерти знову задаються неприємним питанням: чи зможе Кук зберегти і примножити спадщину Стіва Джобса.
"Яблучні" чудеса стають бульбашкою
Ці роздуми останнім часом обходяться Apple на біржі дуже дорого. З вересневого піку капіталізація впала на 34%, або на $227 млрд.
Аналітики ринку радять порівнювати цю суму не з виручкою Apple, а із загальною капіталізацією його найближчого конкурента - Samsung.
Корейці виграють за рахунок великої продуктової лінійки. А ось Apple, яка зазвичай давала відсіч Samsung, випуском абсолютно нових типів пристроїв або додавала небачені раніше технології у вже чинні, минулого року представила iPad Mini, iPad 4 і iPhone 5, в яких складно знайти якісь кардинально нові рішення.
Цілком можливо, що тепер компанія Кука почне в чомусь копіювати більш успішну бізнес-модель Samsung і випустить на ринок ще кілька варіантів своїх пристроїв, щоб завоювати визнання більш широкої аудиторії.