Вчені знайшли у жінок чоловічі ДНК

Фото: tsn.ua
Американські науковці виявили у жінок чоловічі ДНК і припускають, що вони потрапили в жіночий організм під час вагітності.

Про це свідчать результати досліджень команди вчених на чолі з Джеєм Лі Нельсоном із Центру онкологічних досліджень Фреда Хатчінсона в Сіетлі (США), йдеться у статті в журналі PLoS ONE.

Науковці проаналізували взірці мозкової тканини 59 померлих жінок і у 63% випадків знайшли у мозку ген DYS14, притаманний чоловічій Y-хромосомі.

За припущеннями дослідників, цей генетичний матеріал плода міг потрапити у кров матері і проникнути у тканини мозку під час вагітності. Але ані підтвердити, ані спростувати цю версію вчені не можуть, тому що вони не мають інформації про те, чи були ці жінки вагітні.

До слова, науковці вже давно відкрили явище мікрохімерізму - коли клітини матері та плоду передаються один одному. Як правило, це явище має негативний характер, оскільки може переносити аутоімунні захворювання. Але раніше рештки клітин плоду в головному мозку самки виявляли лише у мишей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Діти на замовлення": фантастика стає реальністю і викликає чимало запитань

Окрім цього, дослідники також встановили залежність між наявністю в мозку "чужих" генів і схильністю організму до хвороби Альцгеймера. Ознаки цього захворювання дослідники виявили у 33 жінок, в мозку яких чоловічий генетичний матеріал або містився в невеликій кількості, або його зовсім не було.

Із цього можна було б зробити висновок, що наявність ділянок чоловічого ДНК оберігає організм жінки від хвороби Альцгеймера. Але вчені наголошують, що ця версія ще вимагає додаткових досліджень.

Додамо, що нещодавно науковці довели, що майбутня дитина впливає на імунітет вагітної жінки. У результаті друга вагітність, як правило, проходить із меншою кількістю ускладнень, так як організм матері вже не відторгає плід як чужорідне тіло.

За матеріалами Slon.ru