Японці навчили дисплеї передавати запахи
Опис установки представили в публікації в IEEE Trans Vis Comput Graph. Огляд розробки наводить NewScientist.
Як приклад може слугувати зображення ароматного фрукта або чашки кави, яка займає значну частину дисплея. Наблизившись до екрану, користувач відчуватиме запах саме від зображуваного об'єкта.
В основі системи лежать чотири вентилятори, які створюють потоки повітря, спрямовані від кутів дисплея вздовж площини зображення. Вхідні повітроводи вентиляторів ароматизують обраним запахом за допомогою гелевих капсул. Чотири спрямованих потоки повітря зливаються в одній з областей екрану (яка задається інтенсивністю окремих вентиляторів) і створюють загальний потік, спрямований від зображення в бік користувача.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: У Пекіні художник сконструював велосипед, що "дихає"
Використання вентиляторів і повітроводів дозволяє не тільки зробити систему безшумною, але також унеможливити відчуття руху повітря у людини, що стоїть перед дисплеєм. Користувач, не знайомий із пристроєм системи, відчуває запах, але не відчуває, що з екрану на нього "дме".
Як потенційні галузі застосування технології розглядають рекламні вивіски. Розробники, в свою чергу, мають намір додати в систему картриджі з ароматами, які дозволять швидко міняти "відтворений" дисплеєм запах.
У листопаді 2012 року опублікували дослідження сприйняття змішаних запахів. Вченим вдалося отримати набір сумішей, які людина сприймає як нюховий аналог "білого шуму" - незважаючи на різний склад, загальний запах сумішей здається однаковим.