Колобов запланував на 2014-2015 роки захмарні економічні показники
У Мінфіні кажуть, що прогноз орієнтований на подальше реформування системи державних фінансів і реалізацію ефективної бюджетної політики, пише "КомерсантЪ-Украина".
Основні макропрогнози економічного і соціального розвитку представлені урядом в бюджетній декларації, яка вже передана на розгляд парламенту, з очікуваннями зростання ВВП у 3% і споживчою інфляцією в 8,3%.
Показники держбюджету 2015-го уряд формуватиме за умов збільшення номінального ВВП порівняно з 2014 роком на більш ніж 156 млрд грн, до 1,851 трлн грн.
Згідно із прогнозом у 2015 році темпи зростання економіки збережуться на рівні 3%, як і в 2014-му. Окрім того, сальдо платіжного балансу все ще залишиться негативним - $14,6 млрд в 2014 році і $12,7 млрд у 2015-му.
В 2015 році, а експорт збільшиться незначно - на 0,5 процентного пункту, до 9,1%.
Прогноз офіційного обмінного курсу гривні до долара, незважаючи на вимоги Міністерства юстиції визначитися з параметрами в середньому за рік та на кінець періоду, в документі так і не з'явився.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Азарова можуть переписати держбюджет-2013
Податкові надходження з урахуванням перерозподілу ВВП через зведений бюджет у 2014-му зростуть на 42% порівняно з нинішніми і становитимуть близько 428 млрд грн (їх частка в держбюджеті - 84,3%, номінальні показники в документі не представлені ). У 2015 році - 481 млрд грн за зниження ставок податку на прибуток і ПДВ з наступного року до 17% і 16% відповідно Мінфін закладає зростання надходжень від них на рівні 42% і 31%.
Уряд очікує, що підприємства у 2014-му перерахують податку на прибуток близько 74,2 млн грн, а ще через рік - 74,4 млрд грн. Частка податку на прибуток в держбюджеті скоротиться, ПДВ - 219,6 млрд грн і 254 млрд грн відповідно.
Згідно з оцінкою директора Інституту економіки та прогнозування НАН України Валерія Геєця, закладені в проект документа макроекономічні прогнози свідчать про очікування затяжного впливу кризи.
Аналітики ринку впевнені, що загалом документ з реальною ситуацією в економіці та бюджетній політиці не має нічого спільного. "Сюди закладається те, що уряд дуже хоче бачити, - іронізує директор департаменту Інституту бюджету і соціально-економічних досліджень Артем Рудик. - Але під час прийняття реального документа, яким є бюджет, такі декларації не грають ролі".
"30-відсоткове зростання доходів тоді, як в країні нічого не відбувається, - ні реформ, ні припливу інвестиції - це завищені очікування", - додає директор центру "CASE-Україна" Дмитро Боярчук.