"Чернігівське" втрачає позиції на ринку
Про це повідомила в щорічному звіті її материнська компанія Anheuser-Busch InBev.
Це рекордно низький показник для компанії за останні десять років. Обсяг виробництва "САН ІнБев" зменшився на 10,3%, до 93 млн дал, що стало гіршим її показником із 2006 року. Для порівняння, весь ринок у минулому році знизився всього на 1%, до 303 млн дал (дані Держстату), пише "КоммерсантЪ-Украина".
Причина погіршення показників - "агресивна цінова стратегія деяких учасників ринку, спрямована на збільшення частки за всяку ціну", стверджує директор із правових питань та корпоративних відносин компанії Денис Хрєнов.
Конкретні компанії в "САН ІнБев" не називають, але з найбільших гравців в минулому році збільшила ринкову частку лише Carlsberg Ukraine (за даними компанії, на 0,5%, до 29,3%; ТМ "Львівське", "Балтика", Tuborg, Carlsberg, Guinness), а з невеликих гравців - Efes Ukraine (на 1,1%, до 6,9%; ТМ "Сармат", "Жигулівське", Velkopopovicky Kozel, Miller) і "Перша приватна броварня" (на 2%, до 4,5%; ТМ ППБ, Stare Misto, Oettinger). Крім "САН ІнБев", ринкову частку в минулому році втратив третій за величиною гравець - "Оболонь" (за даними учасників ринку, на 1%, до 22,7%).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найбільшому українському пивовару виписали мільйонний штраф за брехню
"У 2011 році "САН ІнБев" майже не піднімала ціни, на відміну від інших компаній. Можливо, це призвело до погіршення фінансових показників, оскільки в перші місяці 2012 року компанія різко підняла ціни вище ринкових. Внаслідок її продажі впали", - говорить керівник однієї з пивоварних компаній. У звіті за I півріччя Anheuser-Busch InBev і сама визнає, що підвищення цін було дуже різким.
Ще одним прорахунком "САН ІнБев" учасники ринку називають занадто великі витрати на виведення нового бренду Bud, що призвело до погіршення позицій інших брендів.
"Запуск Bud був одним із найгучніших у минулому році. Маркетингова підтримка бренду обійшлася в $2,5-3 млн - це рекорд для української пивоварної галузі", - вважає директор рекламного агентства AMM/Vizeum Оксана Стехіна.
У звіті Anheuser-Busch InBev говориться, що результатом продажів цього бренду вона задоволена - за рік Bud завоював 1% ринку. "Але в результаті на полицях роздрібних мереж в багатьох магазинах на кращих місцях замість "Чернігівського" поставили Bud, і продажі першого скоротилися", - зазначає директор одного з найбільших пивоварів. За даними учасників ринку, частка "Чернігівського" на ринку за минулий рік зменшилася з 21% до 18,5%. Частка решти ТМ компанії коливалася в межах 0,5%