Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

ДАІ почала тестувати "листи щастя"

ДАІ почала тестувати
Фото: Андрій Поліковський / iPress.ua
Державтоінспекція тестує нову систему автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху і відправки листів з повідомленнями про штрафи.

Про це розповів начальник Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС України Сергій Будник.

Листи планують висилати протягом 15 днів після порушення, а на оплату давати місяць. Загалом автофіксаторів хочуть встановити до 5-5,5 тис по всій Україні, як у містах, так і на автодорогах державного значення, в найбільш аварійних місцях.

Зараз у столиці випробовують нові системи від двох виробників на двох перехрестях (наприклад, на перетині вул. О. Теліги та Дорогожицької), ще чотири виробники хочуть взяти участь у тендері. Він, очевидно, відбудеться наступного року - після того як Рада ухвалить відповідний закон, який МВС має подати до 1 грудня.

"Встановлені відеокамери з відповідними каналами забезпечення, дані передаються до нас в підрозділ на екрани. Зараз ми дивимося, як видно основні порушення - швидкість, проїзд на червоне, зупинка в недозволеному місці, перетин суцільної, виїзд на "зустрічну", - каже Будник.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Водії більше не пред’являтимуть ДАІ квитанції про сплату штрафу

"Коли все запрацює, процес буде повністю автоматичним, від моменту фіксації порушення до відправки постанови, без участі посадових осіб", - додав він.

Водночас, за його словами, якусь частину порушень таки розглядатимуть люди - наприклад, якщо комп'ютер не зможе правильно ідентифікувати автомобіль через іноземні або дуже брудні номери. А надсилати штраф будуть за місцем проживання власника авто.

У МВС кажуть, що конкретний перелік "адрес" нових систем буде готовий вже після прийняття закону, а на обладнання всіх знадобиться рік-півтора. Крім того, поставлять просто порожні бокси - щоб утримати водія від порушення, а також знаки про ведення автофіксації порушень.

Юрист Олексій Святогор вважає, що оскаржити штраф, надісланий поштою, буде нескладно. Головні аргументи - заявити про неможливість бути у вказаний час у вказаному місці або за кермом, а також поставити під сумнів непогрішність кожного окремо взятого приладу (може бути несправним, перегрітися на сонці).

За матеріалами: "Вести"

Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
"Економічна Ялта". План США щодо росії загострює конфлікт з Європою – Wall Street Journal
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Енергетика – наступне поле битви. Без трансатлантичної єдності США та Європа ризикують втратити свої переваги – Айріс Фергюсон та Енн Меттлер
Енергетика – наступне поле битви. Без трансатлантичної єдності США та Європа ризикують втратити свої переваги – Айріс Фергюсон та Енн Меттлер