Депутати підтримали законопроект про модернізацію української ГТС
"За" відповідне рішення проголосувало 228 народних депутатів.
Проект закону № 4116а "Про внесення змін у деякі закони України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України" депутати підтримали в другому читанні після виступу прем'єр-міністра Арсенія Яценюка.
Згодом нардеп від УДАРу Сергій Каплін повідомив про те, що його картка не спрацювала, тому загалом за законпро модернізацію ГТС проголосувало 229 народних депутатів.
Проте думки депутатів щодо самого закону розділилися. Депутати від "Батьківщини" наполягали, що компанія яка отримає доступ до української ГТС розкрила інформацію про всіх своїх власників. Крім того, "Батьківщина" вимагала, щоб тільки зі згоди української сторони, компанія яка отримала доступ до української ГТС мала право змінювати свого власника. Ці пропозиції були підтримані урядом.
В свою чергу "Свобода" вимагала, щоб остаточний доступ до ГТС європейським та американським компаніям давався тільки зі згоди українського парламенту.
Парламент проголосував за законопроект із цими змінами. Вже після того, як законопроект був проголосований народний депутат Сергій Соболєв заявив, що парламент прийнявши цей закон "унеможливив приватизацію ГТС", а нардеп-"свободівець" зазначив, що це голосування є прикладом конструктивної співпраці уряду та парламенту.
Натомість колишній "регіонал" Микола Рудьковський заявив, що "прийнявши цей закон, Україна цієї зими не отримає жодного куба російського газу".
Що передбачає модернізація української ГТС?
Законопроект № 4116а передбачає, що магістральні газопроводи та підземні сховища України дозволяється здавати в оренду, але без права їх відчуження.
Відповідно до законопроекту, передача ГТС в оренду може здійснюватися виключно з метою виконання взятих Україною відповідно до закону "Про ратифікацію протоколу про приєднання України до договору про заснування Енергетичного Співтовариства" з урахуванням принципів дотримання економічної безпеки держави.
При цьому функції оператора ГТС або ПСГ можуть бути закріплені за підприємством, засновником і власником не менше 51% корпоративних прав якого може виступити виключно держава, державне підприємство, а інші корпоративні права - юрособам, які належать і контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США чи Європейського енергетичного співтовариства, а також є оператором системи транспортування газу або членом Європейської мережі операторів системи транспортування газу.
Як повідомляв iPress.ua, це вже не вперше Рада голосує за цей законопроект. 31 липня народні депутати на позачерговому засіданні відправили на повторне друге читання проект закону №4116а про внесення змін у деякі закони України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України.
24 липня вони його провалили.