Куріння та алкоголь не заважають чоловікам зачати дитину

Фото: sator.su
Вчені з Британії та Канади з'ясували, що шкідливі звички сильної половини людства не впливають на їхню здатність до розмноження.

Про це йдеться у звіті вчених, опублікованому в журналі Human Reproduction.

Сперматозоїди залишаються рухливими

Вчені університету Манчестера (Великобританія) та університету Альберти (Канада) провели дослідження про вплив шкідливих звичок на фертильне здоров’я чоловіків.

Якщо чоловік курить, вживає алкоголь та має надлишкову вагу, це не заважає його сперматозоїдам залишатись такими ж рухливими, як і при здоровому способі життя.

"Веселе" життя не має стосунку до можливості зачати дитину – якість сперми від нього не погіршується. Також, за даними вчених, на це не впливає вживання психоактивних речовин.

Один з дослідників, доктор Ендрю Пові, говорить, що зв’язку між способом життя та рухливістю та зниженням рухливості сперматозоїдів немає, як це вважалось раніше.

"Ці результати говорять про те, що практика відкладати спробу зачаття для того, аби змінити стиль життя, навряд чи впливає на успіх спроби", - йдеться в статті.

Про здорову генетику не йдеться

Водночас вчені, які проводили дослідження, зазначають, що чоловіки зі шкідливими звичками можуть зачати дитину, проте експеримент не говорить нічого про здоров’я майбутніх нащадків.

"Ці результати стосуються тільки рухомості сперматозоїдів, що необхідно для вдалого запліднення яйцеклітини. Але ми не можемо нічого сказати про стан ДНК у цих сперматозоїдах, і, отже, про здоров’я та можливі генетичні відхилення у майбутніх дітей", - говорять вчені.

Дослідники проаналізували дані про 780 чоловіків – пацієнтів 14 британських клінік репродуктивного здоров’я, які щонайменше протягом року не могли зачати дитину. До контрольної групи входили ще 1,5 тис чоловіків. У всіх учасників дослідження вимірювали рухомість сперматозоїдів. Також добровольці мали заповнити анкети та відповісти на різнобічні питання, зокрема про свій спосіб життя – вживання алкоголю, куріння, тощо.

Зазначимо, що у 2009 році міжнародна група науковців виявила гени, що визначають час настання та згасання репродуктивних функцій у жінок.

Цікаво, що зловживання колою та іншими прохолодними напоями, що містять кофеїн, шкодить здоров'ю, надто чоловічому. У чоловіків, які випивають понад літр коли на день, погіршується якість сперми.

Підозра на російську диверсію. Велике повернення агентів Кремля до Європи? – France24