Політична реклама подіяла тільки на п’яту частину виборців
Про це сказав завідувач лабораторії соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Павло Фролов під час прес-конференції сьогодні.
За словами Павла Фролова, вплив політичної реклами на свій вибір певною мірою визнали усього 20% українців, хоча бачили рекламу і можуть її пригадати більше 90% опитаних.
"Наша Україна" та Партія регіонів неефективно використали кошти на рекламу
Павло Фролов зазначив, що згідно з даними всеукраїнського опитування найбільш чутливими до політичної реклами кандидатів у депутати виявились прихильники партії Наталії Королевської "Україна - Вперед". Так, 42% опитаних сказали, що саме реклама вплинула на їхній вибір підтримати цю політичну силу.
Про те, що реклама вплинула на їхній вибір, сказали також ті, хто планує підтримати "Нашу Україну" Віктора Ющенка та провладну Партію регіонів. Проте тут ефективність становить близько 34% в обох випадках.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Соціологія обману
Водночас реклама Партії регіонів стала найбільш згадуваною – її згадали 66% опитаних. Реклама інших партій запам’ятовується гірше: партії "УДАР" – 39%, "Україна - Вперед" – 38%, КПУ – 34%, "Нашої України" – 12%, "Свободи" – 7%.
Також Павло Фролов зазначив, що політична реклама під час цьогорічної виборчої кампанії викликає в українців здебільшого роздратування. Тільки 1,3% опитаних зазначили, що у них не викликає роздратування або подобається реклама усіх без винятку політичних сил.
ДИВІТЬСЯ ВІДЕО: Чиновник агітує за регіоналів: "Шо вам, жалко підтримати?"
24% сказали, що їм не подобається реклама жодної політичної партії, а ще 14% зазначили, що їх дратує реклама усіх партій.
Більше подобається, аніж дратує реклама "УДАРу" (18% проти 5%). Натомість реклама Партії регіонів найчастіше викликає роздратування, аніж подлбається (35% проти 16%).
Інститут соціальної та політичної психології проводив опитування протягом 27 вересня - 8 жовтня цього року в усіх регіонах України.