Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Політична реклама подіяла тільки на п’яту частину виборців

Політична реклама подіяла тільки на п’яту частину виборців
Фото: mlm-lady.ru
Білборди, сіті-лайти та листівки кандидатів у депутати не мали значного впливу на перерозподіл електорату та зміну намірів українців щодо підтримки тієї чи іншої політичної сили.

Про це сказав завідувач лабораторії соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Павло Фролов під час прес-конференції сьогодні.

За словами Павла Фролова, вплив політичної реклами на свій вибір певною мірою визнали усього 20% українців, хоча бачили рекламу і можуть її пригадати більше 90% опитаних.

"Наша Україна" та Партія регіонів неефективно використали кошти на рекламу

Павло Фролов зазначив, що згідно з даними всеукраїнського опитування найбільш чутливими до політичної реклами кандидатів у депутати виявились прихильники партії Наталії Королевської "Україна - Вперед". Так, 42% опитаних сказали, що саме реклама вплинула на їхній вибір підтримати цю політичну силу.

Про те, що реклама вплинула на їхній вибір, сказали також ті, хто планує підтримати "Нашу Україну" Віктора Ющенка та провладну Партію регіонів. Проте тут ефективність становить близько 34% в обох випадках.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Соціологія обману

Водночас реклама Партії регіонів стала найбільш згадуваною – її згадали 66% опитаних. Реклама інших партій запам’ятовується гірше: партії "УДАР" – 39%, "Україна - Вперед" – 38%, КПУ – 34%, "Нашої України" – 12%, "Свободи" – 7%.

Також Павло Фролов зазначив, що політична реклама під час цьогорічної виборчої кампанії викликає в українців здебільшого роздратування. Тільки 1,3% опитаних зазначили, що у них не викликає роздратування або подобається реклама усіх без винятку політичних сил.

ДИВІТЬСЯ ВІДЕО: Чиновник агітує за регіоналів: "Шо вам, жалко підтримати?"

24% сказали, що їм не подобається реклама жодної політичної партії, а ще 14% зазначили, що їх дратує реклама усіх партій.

Більше подобається, аніж дратує реклама "УДАРу" (18% проти 5%). Натомість реклама Партії регіонів найчастіше викликає роздратування, аніж подлбається (35% проти 16%).

Інститут соціальної та політичної психології проводив опитування протягом 27 вересня - 8 жовтня цього року в усіх регіонах України.

росія програє. Час для гібридної ескалації путіна – RUSI
росія програє. Час для гібридної ескалації путіна – RUSI
Різдвяне приниження путіна. Україна повернула повний контроль над Куп'янськом, а Зеленський озвучив бажання мільйонів, що путін сконає – Daily Mail
Різдвяне приниження путіна. Україна повернула повний контроль над Куп'янськом, а Зеленський озвучив бажання мільйонів, що путін сконає – Daily Mail
Кінець українського Іноземного легіону. Чому некомпетентність веде до поразки України – Том Купер
Кінець українського Іноземного легіону. Чому некомпетентність веде до поразки України – Том Купер
Німецьку ультраправу партію AfD звинувачують в роботі на кремль. Що шукає AfD у державних даних
Німецьку ультраправу партію AfD звинувачують в роботі на кремль. Що шукає AfD у державних даних
Раптові поїздки та порушення безпеки. Суперечлива дипломатія Стіва Віткоффа і Марко Рубіо – NBC News
Раптові поїздки та порушення безпеки. Суперечлива дипломатія Стіва Віткоффа і Марко Рубіо – NBC News
Захід не розуміє росію. Імперські прагнення сприймають за
Захід не розуміє росію. Імперські прагнення сприймають за "таємничу загадку" – Ендрю Міхта
Україна воює зі зв'язаними за спиною руками. Корупція, провали управління і ціна помилок – Том Купер і Дональд Гілл
Україна воює зі зв'язаними за спиною руками. Корупція, провали управління і ціна помилок – Том Купер і Дональд Гілл
Проєкт
Проєкт "День із командою Королів" Betking Foundation серед фіналістів конкурсу "Партнерство заради сталого розвитку – 2025"