Українці втрачають інтерес до купівлі побутової техніки та електроніки
У звіті дослідницької компанії GfK Ukraine йдеться, що обсяг ринку побутової техніки та електроніки в III кварталі знизився на 0,8% - до 11,5 млрд грн, пише "КомерсантЪ-Украина".
Скорочення продажів спостерігається у секторі великої побутової техніки, який займає практично чверть всього ринку - падіння у ньому становить 4%, до 2,68 млн грн. Попит на побутову електроніку також знизився на 4,4%, до 1,62 млн грн.
Продажі зросли лише в секторах IT та телекомунікаційного обладнання - на 2%, до 3,27 млн грн та 3%, до 2,24 млн грн відповідно. У документі йдеться, що вони традиційно показують зростання протягом кількох останніх кварталів. Найстабільнішим сектором залишається мала побутова техніка з ростом в 3%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кабмін пропонує ввести суворіші вимоги до торговців іноземною технікою
Учасники ринку відзначають, що на фінансовий показник III кварталу також вплинуло падіння продажів ноутбуків в сезон підготовки до школи (припадає на середину серпня-кінець вересня). Керівник IT-напрямку мережі "Технополіс" Дмитро Бондаренко каже, що попит на цей товар в середньому на всьому ринку в III кварталі знизився на 1% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Основним фактором падіння продажів на ринку побутової техніки та електроніки в Gfk Ukraine називають погіршення споживчих настроїв з початку цього року.
"Всі були в очікуванні виборів, так як ніхто не знав, що буде далі. Це був основний чинник, який стримував покупку дорогих імпортних товарів", - пояснює заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський. За його словами, це видно у падінні продажів в секторі великої побутової техніки - споживачі відкладали покупки.