Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

В українських містах і селах звузять смуги руху

В українських містах і селах звузять смуги руху
Фото: pixabay.com
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства вводить нову норму до Державних будівельних норм щодо ширини смуг руху в містах і селах з метою впровадження європейських стандартів безпеки на дорогах.

Відповідні зміни стосуються проектування нових та реконструкції чинних вулиць і доріг та містяться в новій ДБН В.2.3-5: 2018 "Вулиці та дороги населених пунктів", - написав на своїй сторінці в Facebook заступник міністра Лев Парцхаладзе.

"Сьогодні в Україні ширина смуг руху на дорогах становить 3,5-3,75 метрів в залежності від їх призначення. Однак європейська практика показує, що дороги з меншою шириною смуги руху - близько 3-3,25 метрів - підсвідомо спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю", - написав Парцхаладзе.

"Тому в новій ДБН по вулицях і дорогах ми вирішили переглянути і адаптувати цю норму до європейських, відповідно звузивши ширину смуг руху на українських дорогах при їх проектуванні і будівництві", - додав він.


Фото: facebook.com/lev.partskhaladze

Такі зміни сприятимуть підвищенню безпеки дорожнього руху та зменшенню аварійності, збільшенню пропускної спроможності вулиць і зменшенню заторів, а також ефективному розвитку велосипедного руху і громадського транспорту коштом облаштування окремих смуг для них, заявляє Парцхаладзе.

Згідно з новою ДБН, ширина смуги руху на магістральних вулицях загальноміського та районного значення в найбільших, великих, середніх і малих містах, крім доріг безперервного руху, а також на селищних дорогах і головних вулицях становить 3 м.

На магістралях загальноміського значення безперервного руху в найбільших і великих містах ширина смуги руху становить 3,5 м. На місцевих житлових вулицях і дорогах всіх населених пунктів ширина смуги руху становить 2,75 м.

Чинними на сьогодні будівельними нормами ширина смуги руху передбачена: 3,75 м – для І та ІІ категорій дороги, 3,50 м – для ІІІ, 3,0 м – для IV, а для V категорії ширина проїзної частини передбачена на рівні 4,5 м без розділення її на смуги руху.

Щорічно в Україні скоюється до 180 тисяч дорожньо-транспортних пригод, в яких гине до 5 тисяч осіб та травмуються близько 30 тисяч. До 80 % таких пригод стається в населених пунктах, за  інформацією "Укравтодору".

Основними причинами таких пригод є порушення водіями швидкісного режиму, що призводить до зіткнень та наїзду на пішоходів.

Нагадаємо, що за якістю доріг Україна в міжнародному рейтингу опинилася на 130-му місці з 137-ми. Сусіди України за якістю доріг - Парагвай, Мозамбік і Ємен.

США: від союзника до ворога ліберальної демократії Європи. Адміністрація США фактично діє в інтересах росії – Філліпс О'Брайен
США: від союзника до ворога ліберальної демократії Європи. Адміністрація США фактично діє в інтересах росії – Філліпс О'Брайен
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
"Економічна Ялта". План США щодо росії загострює конфлікт з Європою – Wall Street Journal
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер