5 причин, через які вперше за 10 років впали прибутки Apple
За II квартал поточного фінансового року - з січня до березеня - прибутки становили лише $9,5 млрд, що відчутно менше порівняно з $11,6 млрд, отриманими роком раніше, пише журнал Forbes.
Прибуток компанії, яку довгий час асоціювали з нестримним зростанням, раптово просів через низку факторів:
- Маржа, яка знизилася. На цей фактор звернув увагу і сам голова компанії Тім Кук. Представлені дані побічно підтверджують його слова: незважаючи на падіння чистого прибутку, виручка дещо зросла (з $39,2 млрд до $43,6 млрд), тобто зменшилася лише частка, що залишається на руках у Apple.
- Зсув ринку в країни, що розвиваються. У попередні роки локомотивом ринку гаджетів були США. Однак зараз країна досягла фази, коли ринок росте дуже скромними темпами, натомість, стрімко зростає Китай: нещодавно він потіснив США та зайняв перше місце в світі за кількістю смартфонів в країні.
Хоча у китайців стало більше смартфонів, вони і дешевші: китайці люблять продукцію Apple, але дозволити її собі не можуть.
- Відсутність принципово нових продуктів. У попередньому десятилітті зростання Apple було пов'язане зі створенням нових продуктів - iPod, iPhone і iPad, які по черзі ставали джерелами великого зростання.
Але за останні три роки найпомітнішим нововведенням стала зменшена версія iPad - в іншому Apple лише оновлювали старі пристрої.
- Скорочення ринку комп'ютерів і MP3-плеєрів. Як стало відомо з квартальних підсумків, продажі комп'ютерів Mac за рік скоротилися на 2%, плеєрів iPod - і зовсім на 27%. Це падіння типове не лише для Apple: аналітики IDC заявляють, що в перший квартал 2013-го у світі було продано на 13,9% менше комп'ютерів, ніж у перший квартал 2012-го.
- Відсутність прем'єр в цьому кварталі. Раніше презентації Apple були досить рівномірно розподілені за порами року, проте тепер все збилося: восени 2012-го компанія оновила і iPhone, і iPad, і iPod, і Mac. Це велика кількість, яка призвела до кращих квартальних результатів в історії компанії.
Однак це змінилося затишшям - і за весь минулий квартал у покупців просто не було приводів вистоювати чергу біля магазинів заради заповітної новинки.