"Дарницю" оштрафували на 16 млн грн за пропаганду незахищеного сексу

Це рішення 6 червня затвердив Київський апеляційний адміністративний суд, пише Forbes.ua.
Штраф на фармвиробника наклала Держспоживінспекція ще 4 грудня 2012-го. Рекордної для українських фармвиробників санкції "Дарниця" удостоїлася за пропаганду незахищеного сексу.
Неприємності компанії приніс рекламний ролик на центральних телеканалах її дерматологічного препарату "Мірамістин". Виробник просував ці ліки як альтернативу презервативам під девізом: "секс для задоволення без інфекцій".
Підпишіться на наш новий телеграм-канал iPress | Міжнародна преса українською де ми трохи виходимо за рамки і показуємо більше, ніж на сайті. Ставайте частиною розумної спільноти!
З рекламного ролика потенційний споживач дізнавався, що "Мірамістин" здатний протягом двох годин після статевого акту захистити від різних захворювань, які передаються статевим шляхом, у тому числі невиліковних.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Виробника ліків "Амізон" оштрафували на 7,6 млн грн за нечесну рекламу
"У рекламному ролику використовувалося словосполучення: "Діє навіть на вірус імунодефіциту людини" (дослівно звучить так: "Мірамістин" для профілактики ефективний навіть проти вірусу ВІЛ", - пояснює юрист юридичної компанії "Правова допомога" Андрій Бузина, який представляв у судовому спорі з "Дарницею" інтереси Держспоживінспекції.
Фото: coloribus.com
За його словами, реклама викликала обурення глядачів, які є носіями ВІЛ. Асоціація ЛЖВ (спільнота людей, які живуть з ВІЛ) звернулася за проведенням експертизи рекламного ролика в Раду захисту прав та безпеки пацієнтів. Результати експертизи були направлені до Держспоживінспекції.
Суд першої інстанції "Дарниця" виграла, однак Держспоживінспекція здобула перемогу в апеляції. "Рішення апеляційного суду набирає чинності з моменту проголошення - фактично, його вже можна виконувати, - запевняє Бузина. - Подальше оскарження може йти паралельно, а може спричинити і призупинення виконання".
Виписаний "Дарниці" штраф у 16 млн гривень - рекордний для українських фармкомпаній. Він більш ніж у два рази перевершує "результат" конкурентів - компанії "Фармак", яка наприкінці минулого року була оштрафована Антимонопольним комітетом майже на 8 млн гривень за недобросовісну рекламу препарату "Амізон".
Тоді претензії відомства викликала фраза: "Дев'ять з десяти українців вибирають саме "Амізон". Співробітники АМКУ встановили, що це твердження не було підкріплене відповідними підрахунками.