Депутати дозволили регіоналу Васадзе монополізувати український автопром
Це передбачено ухваленим у вівторок, 20 листопада, у другому читанні законом про внесення змін до Податкового кодексу, за який проголосували 234 народних депутати.
Під час прийняття цього рішення була врахована поправка народного депутата Ярослава Сухого про розміри ставок на кузова. Тоді як у першому читанні ставки акцизного збору пропонували підвищити незначно (орієнтовно на 10%) з одночасною індексацією їх в гривні (1,234 тис грн за новий кузов і 4,94 тис грн за кузова, експлуатовані до п'яти років і більше).
"Крупновузлове складання автомобілів - це схема імпорту готових авто, але бюджет у такому випадку недоотримує на одному автомобілі від €1,2 тис до €2 тис податків та зборів. Я вважаю, що такий підхід не є державницьким, і пропоную ставки не €3,5 тис, як пропонують колеги, а €800", - зазначив нардеп під час свого виступу у парламенті.
Натомість, почесний президент Групи компаній "АІС", депутат-регіонал Дмитро Святаш у своєму виступі не підтримав цю поправку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні можуть закрити заводи із виробництва автомобілів Skoda і SsangYong
"Не можу підтримати. Якщо буде введено такий акциз, то будуть закриті два автоскладальних заводи, які сплачують до бюджету близько 600 млн грн, 3,5 тис людей втратять роботу, і буде створена штучна монополія одного, дуже шанованого, але, наголошую, лише одного підприємства в Україні", - акцентував політик.
Слід зауважити, що власником ВАТ "Українська автомобільна корпорація" є народний депутат від Партії регіонів Таріел Васадзе. Цьому підприємству належить Запорізьким ЗАТ "ЗАЗ" - єдиний в Україні завод, який має повний цикл виробництва автомобілів всередині країни.
Нагадаємо, що, згідно з інформацією аналітика автомобільного ринку компанії AUTO-Consulting, SKD-складання автомобілів на заводах КрАСЗ і "Єврокар" через набуття чинності цим законопроектом - втратить економічний сенс. Тому, згідно з прогнозами служби, заводи, на яких виробляють автомобілі Skoda і SsangYong, можуть закрити.