В Україні можуть закрити заводи із виробництва автомобілів Skoda і SsangYong
Головною метою таких новацій є можливість прикрити "по-агрегатне" ввезення старих автомобілів в Україну, а також мінімізувати втрати бюджету від SKD-складання авто на українських підприємствах, йдеться в пояснювальній записці до законопроекту, який зараз проходить узгодження у відомствах.
Уряд обклав однаковою ставкою (€3500) як повністю укомплектовані кузова для SKD-складання, так і неукомплектовані, які використовують у більш повних процесах.
У Мінфіні вважають такий крок одим з методів стимулювання виробництва в Україні автомобілів повномим циклом, який на сьогодні має в своєму розпорядженні ЗАЗ і "Богдан".
Однак, згідно з інформацією аналітика автомобільного ринку компанії AUTO-Consulting, такий перебіг подій на користь далеко не усім компаніям. Зокрема, SKD-складання автомобілів на заводах КрАСЗ і "Єврокар" втрачає економічний сенс. Тому, згідно з прогнозами служби, ці заводи, на яких виробляють автомобілі Skoda і SsangYong, можуть закрити.
AUTO-Consulting також відзначає, що за минулий рік в Україну було завезено 22 тис кузовів для автомобілів, з яких сплачено лише 28 млн гривень акцизного збору.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Opel і Peugeot Citroеn об'єднують виробництва
"У Мінфіні вважають такі показники - мінімізацією податкових відрахувань і пропонують ввести акциз у €3500 на кузови, як для складання нових автомобілів на українських підприємствах автопрому, так і для приватних осіб, які імпортують вживані кузова, з метою їх подальшої збірки в готові автомобілі (по-агрегатний ввезення)", - пояснюють у компанії.
Однак наскільки така ініціатива сприятиме виходу з кризи автомобілебудівної галузі, яка і так втратила ринки збуту через введення утилізаційного збору в Росії, скоро стане зрозуміло, прогнозують в AUTO-Consulting: "Або в Кабміні вирішили стимулювати автовиробництво в Україні лише повним циклом, або міністри хочуть, щоб почалася жорстка боротьба за місце на українському ринку".
Нагадаємо, що в Україні створені потужності для виробництва (у тому числі і SKD-складання) до 400 тис автомобілів на рік, тоді як внутрішній ринок в 2012 році становитиме близько 220 тис одиниць.