Генпрокуратура висунула позови проти "АероСвіту" і МАУ
Про це повідомила прес-служба ГПУ.
Борг перевізників виявили працівники управління з протидії корупції і злочинності у сфері транспорту Генпрокуратури під час перевірки "обсягу та своєчасності сплати державного збору в спецфонд Державної авіаслужби".
"За результатами перевірки 8 серпня 2012 заступник генпрокурора України ініціював судовий розгляд щодо заборгованості на вказану суму", - йдеться в повідомленні ГПУ.
Скільки саме винна кожна авіакомпанія - не повідомляється.
Більш докладних коментарів у ГПУ поки не надали. В Державній авіаслужбі теж не змогли прокоментувати це питання.
У прес-службі "АероСвіту" сказали, що проводять детальний аудит розрахунків з державного боргу, з урахуванням здійснених платежів та погодженого з Державною авіаслужбою порядку розрахунку.
"Зараз співробітники визначають заборгованість авіакомпанії", - уточнили в "АероСвіті" у коментарі для видання "Комерсантъ Украина".
Отримати офіційний коментар МАУ не вдалося.
"Зазвичай авіакомпанії продають квитки задовго до вильоту, більше ніж за кілька місяців. Відповідно, компанії розраховуються з держборгу в міру фактичного виконання рейсу, це звичайна практика", - пояснили в одній з авіакомпаній.
Перевізники зазначають, що порядок і терміни виплати державного боргу не визначені жодним нормативним документом: "А тому відверто дивує позиція Генпрокуратури", - зазначив перевізник.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Криза італійської авіакомпанії загрожує зірвати відпочинок 300 тис. осіб
Генеральний директор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук пояснив, що цей спеціальний збір сплачують за кожногопасажира.
За його словами, авіакомпанії щомісяця надають Державіаслужбі звіт про перевезених пасажирів, після чого регулятор висуває перевізникам рахунок, який вони мусять сплатити.
"Саме в момент виставлення рахунку, перевізник зобов'язаний сплатити рахунок. Трапляється, що авіакомпанії роблять це із затримкою, оплачуючи в першу чергу інші рахунки. Усе залежить від фінансового стану перевізника", - прокоментував Каменчук.
Перевізники й аеропортам виплачують пасажирські збори з затримкою.
"Пасажирські збори платять не самі авіакомпанії, а люди, які використовують їх послуги. Перевізники цими грошима користуються, перераховуючи їх нам через певний час", - зазначив в інтерв'ю профільному виданню "Центр транспортних стратегій" генеральний директор аеропорту "Бориспіль" Антон Волів.
Нагадаємо, що у квітні "Украерорух" повідомив про те, що борги компаній "АероСвіту" і "МАУ" за аеронавігаційні послуги досягли 100 млн. грн.: 33 млн. грн. заборгувала авіакомпанія "АероСвіт", а понад 66 млн. грн. - "МАУ".
За даними "Украероруху", "МАУ" перестала платити за рахунками після продажу державного пакету акцій (61,58%) приватним засновникам.
"АероСвіт" також заборгував "Українському авіаційному метеорологічному центру" 1,7 млн. гривень. Проте за рішенням суду виплату відтермінували на рік.