Клименко хоче повісити на алкоголь і тютюн електронні акцизи
Міністр доходів і зборів Олександр Клименко вважає, що введення електронної акцизної марки стане дієвим методом контролю, передає "КоммерсантЪ-Украина".
Клименко додав, що до кінця поточного року міністерство подасть законодавчі зміни для того, щоб з 1 січня 2014 року ініціатива запрацювала. Чиновники вже ведуть переговори з тютюновими компаніями та виробниками пива.
У тютюнових компаніях пояснили: суть посиленого контролю полягає в тому, що на пачку, блок, короб наноситимуть електронний зашифрований 12-символьний код з букв і цифр, який автоматично генерується з близького до нескінченності числа комбінацій (технологія Codentify). У кожному коді зашифрована інформація про дату, час і місце виробництва, виробничої лінії, максимальної роздрібної ціни, нарахуванні акцизного податку, розповідає директор відділу корпоративних питань компанії "JTI Україна" Олександр Когут.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Раді схвалили підвищення акцизів на алкоголь та тютюн
"Оскільки коди Codentify унікальні, генеруються в процесі виробництва і не зберігаються в системі, їх неможливо прорахувати наперед, вкрасти, використовувати в незаконних цілях", - говорить він.
Всі дані в режимі онлайн надходитимуть на сервер Міндоходів. Таким чином, ця цифрова технологія дасть можливість контролю над обсягами виробництва тютюнової продукції, повнотою нарахувань та сплати акцизного збору, підтвердження автентичності тютюнових виробів та моніторингу їх руху по ланцюгу поставок.
Технологія дозволить споживачам перевіряти легітимність товару, що купується, проте на першому етапі мета проекту - відстежувати виробництво сигарет. У повному обсязі, прогнозують учасники ринку, система запрацює з 2017 року.
Співрозмовник у Міндоходов також повідомив, що йдеться про значні інвестиції. Один тільки сервер для міністерства, на який надходитиме інформація від виробників, він оцінив щонайменше у €50 тис.