Куріння стає дорогим задоволенням для українців
За умов незмінності ставок акцизу тютюнові вироби подорожчали в середньому на 1 грн. Виробники пояснюють перегляд цін подорожчанням акцизних марок на 9 коп, а також зростанням собівартості виробництва сигарет, пише "Коммерсант-Україна".
Востаннє виробники переглядали максимальні роздрібні ціни на початку літа, коли у Верховній Раді з'явився ряд ініціатив про несподіване і різке підвищення ставок акцизного. Щоправда, ці ініціативи так і не стали законами, але не поспішали знижувати ціни після підвищення
Навпаки, починаючи з вересня, а масово - з жовтня-листопада вони стали подавати до Міністерства доходів і зборів нові документи про підвищення максимальних роздрібних цін.
Зміна вартості торкнулося торгових марок у різних цінових сегментах: як сигарет з фільтром, так і без нього.
Видання зазначає, що в одній із тютюнових компаній пояснили, що якщо один з виробників змінює ціни, то їх переглядають й інші. Філіп Морріс Україна збільшила МРЦ на 1 грн на пачку сигарет Marlboro (до 15,5 грн) з 1 вересня. Пізніше за такою ж ціною стали продавати Marlboro Gold Original, Flavor Mix і Gold Accent.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Електронні сигарети набувають популярності серед дітей
На 5% і 9,5% зросли МРЦ на Parliament One і L & M Red, Blue, Silver Label - до 19 грн і 11,5 грн. Водночас вартість Оптими класичної (без фільтра) не змінилась – її, як і раніше можна придбати за 4,5 грн.
Зазначимо, що основним фактором зміни вартості сигарет стало збільшення витрат на купівлю нових акцизних марок. З 1 вересня їх ціна зросла втричі - до 14,2 коп. На перегляд МРЦ також вплинуло збільшення собівартості виробництва внаслідок значного зростання нелегальної торгівлі сигаретами.
Її обсяг оцінюють у 7 млрд штук на рік.
До слова, з початку року обсяг виробництва тютюнових виробів в Україні скоротився на 13,4% (до 63,7 млрд шт), тому підвищення вартості сигарет вбереже тютюнові компанії від збитків.