Ритейлери планують розвивати інтернет-продажі
Ситуацію на ринку роздрібної торгівлі ритейлери обговорювали під час Retail Industry Forum у Києві.
Маючи добре розвинену мережу магазинів, компанії прагнуть бути присутніми в інтернеті. Причиною є зокрема й те, що населення проводить все більше часу в мережі.
"В наш час покупець шукає інформацію в інтернеті. І наша компанія почала розвивати канал інтернет-продажів. На даному етапі ми активно використовуємо нашу присутність в інтернет мережі", - зауважив директор мережі спортивних магазинів "Спортмастер" Володимир Якимчук.
Інтернет-магазин є зручним для потенційних покупців, оскільки є можливість порівняти ціни, попередньо ознайомитися з товаром та замовити його, не покидаючи дому чи робочого місця. Але є і свої недоліки: неможливість повноцінно оглянути товар, доставка, проблеми з поверненням товарів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коли бренди стануть доступнішими?
"Ритейл має більше переваг. Це і те, що є точки видачі. І те, що в інтернет-магазинах існує проблема повернення товарів", - зауважив голова правління "DiaWest" Анатолій Балюк.
"У нас немає онлайн-продажів. Але перспективу розвитку цього напрямку ми бачимо", - додав генеральний директор компанії "Маратекс" (магазини Orsay, ESPRIT, Tally Weijl) Дмитро Єрмоленко.
Проте, за його словами, поки що сфера одягу не надто підходить для інтернет-продажів. Клієнтам потрібно побачити крій, пощупати тканину.
"Зараз існують логістичні проблеми інтернет-замовлень: слабка довіра до платіжних карток, страх оплачувати картками, проблема доставки та обміну товарів. Але інтернет-торгівля буде і в Fashion рітейлі. Інтернет-продажів буде ставати більше", - зуважив Дмитро Єрмоленко.
Інвестиції
На думку ритейлерів, рівень інвестиційної привабливості на ринку роздрібної торгівлі сьогодні не надто високий. Однак у перспективі варто очікувати розвитку.
Конференція "Retail Industry". Фото: iPress.ua
"Будь-яка інвестиція хороша, коли ринок йде вниз. Але завжди краще займатись інвестуванням, коли чітко відомо, що ринок буде йти вгору", - пояснив Дмитро Єрмоленко.
В цьому випадку представники роздрібних мереж радять аналізувати ситуацію у містах-мільйонниках. Наприклад, сьогодні краще розвивати такий бізнес у Харкові, де кількість торгових площ менша, ніж, скажімо, в Дніпропетровську, де більша торговельна щільність.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Роздрібна торгівля додає темпів: товарообіг зріс на 16%
Власники мереж магазинів намагаються заманювати покупців ексклюзивним товаром та пропонують їм систему знижок.
"Покупець очікує, що він прийде до нас і купить гарний товар за гарну ціну. Можу сказати, що в регіонах очікування знижок ще більше, ніж в Києві", - сказав Володимир Якимчук.
Водночас не надто охоче витрачають кошти на рекламу.
"У нас немає рекламного бюджету. Але немає і серйозних конкурентів. Ми ведемо особливу роботу з пресою, не купуємо рекламні місця, а коли автор хоче написати матеріал про нашу компанію, ми даємо один наш продукт, щоб автор видання міг скористатися ним. Ми мало цікавимось рекламою на радіо, зовнішньою рекламою. Ми продаємо продукт, а не баночки, упаковку чи рекламу", - пояснив генеральний директор мережі косметичних магазинів "Лаш Україна" Юрій Сургай.