Краудсорсинг забирає роботу в молоді
Coca-Cola хоче, щоб ви розробили для неї її новий логотип. Розробник відеоігор Намко Бандай потребує вашої допомоги, намагаючись змінити дизайн Pac-Man. Компанія Lay’s шукає новий смак для своїх картопляних чіпсів. Раніше, компанії використовували своїх штатних працівників, вкладали гроші і ресурси, щоб розвивати ці проекти, йдеться в статті Forbes, переклад якої пропонує iPress.ua.
Тепер вони використовують так званий краудсорсінг (пошук ідей серед натовпу) – формулюють запит на своїй сторінці Facebook і пробують залучити своїх "шанувальників" зробити це для них за невелику плату.
Coca-Cola платить $5 тис переможцю конкурсу на найкращий дизайн нового логотипу. Lay’s призначив переможцю свого конкурсу нагороду в $1 мільйон або один відсоток від чистих продажів нових чіпсів 2013 року.
Однак краудсорсинг може мати непередбачені наслідки через ліквідацію професійних вакансій, які зазвичай заповнюють на початковому рівні компанії особи молодого покоління, зауважує автор статті.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Молодь сама позбавляє себе робочих місць?
Важко безпосередньо прив'язати краудсорсинг до поточної цифри безробіття, але очевидним є факт зростання використання позаштатних і зовнішніх фахівців, і зміна ландшафту працевлаштування. Плюс, дуже легко зробити висновок, як краудсорсинг порушує роботу в творчих галузях економіки, в тому числі рекламі, дизайні та обробці даних.
Протен, незважаючи на успіх краудсорсингу і його поширеність, існує межа його влади. Ларрі Лак із рекламного агентства 72andSunny зауважує, що його клієнти звертаються до цієї концепції для розширення змісту, а не в якості використання її як основи.
"Коли ви покладаєтеся на користувачів у всьому, це може вийти з-під контролю", - говорить він, посилаючись на випадок, коли жартівники нещодавно зіпсували конкурс Mountain Dew, - Хороші бренди запрошують до розмови, яка має свої рамки, що допомагає залишатися вірним стратегії і месиджу бренду".
Професійні рекламні агентства і посередники, як і раніше, служать загальній меті, зокрема, в якості фільтрів.
Компанії будуть звертатися до краудсорсингу для перевірки своєї ідеї, потім до агентства - для відшліфування цієї ідеї, йдеться в статті Forbes .
Фахівці зауважують, що основні бренди не будуть використовувати краудсорсинг в неконтрольований спосіб. Вони можуть дозволити логотип або слоган, але нічого, що буде стосуватися основного бренду.