Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Топ-10 річкових терміналів України 2019 року

Топ-10 річкових терміналів України 2019 року
Дії викрадачів нафти, які регулярно приводять до прориву магістралей нафтопроводів в дельті річки Нігер, також "записали" даний район у екологічний антирейтинг. Фото: AFP
"Загалом 27 опитаних нами річкових терміналів, розташованих на Дніпрі та Південному Бугу у минулому році перевалили 15,4 млн тонн вантажів, що на 16% більше, ніж у 2018 році."

Серед топ-10 річкових терміналів України за обсягом перевалки домінують компанії "Нубілон" та "Укррічфлот", проте найбільші темпи росту показують термінали, які не належать крупним гравцям.

Про це свідчить дослідження агентства Food&Agri, повідомляє "Економічна правда".

"Загалом 27 опитаних нами річкових терміналів, розташованих на Дніпрі та Південному Бугу у минулому році перевалили 15,4 млн тонн вантажів, що на 16% більше, ніж у 2018 році.

Термінали компаній "НІБУЛОН" та "Укррічфлот" все ще домінують - сумарно їхня частка становить понад 75%, проте найвищу динаміку росту демонструють так звані "оператори другої ліги".

"За нашими підрахунками, у 2019 році термінали, які не належать найбільшим гравцям, збільшили перевалку у порівнянні із 2018 роком на 60%. Приємно, що кількість нових гравців на ринку річкових перевезень щороку зростає", - розповідає аналітик агентства Food&Agri Андрій Муравський.

Згідно даних Food&Agri перша десятка річкових терміналів України 2019 року за обсягом перевалки виглядає наступним чином:

  1. Перевантажувальний термінал для перевалки зернових та олійних вантажів, м. Миколаїв ("Нібулон") - 3,284 млн тонн
  2. Київський річковий порт - 2,2 млн тонн.
  3. Запорізький річковий порт ("Укррічфлот") - 2,6 млн. тонн
  4. Миколаївський річковий порт ("Укррічфлот") - 1,2 млн. тонн
  5. Дніпропетровський річковий порт ("Укррічфлот") - 1 млн. тонн
  6. Херсонський річковий порт ("Укррічфлот") - 600 тис. тонн
  7. Філія "Вознесенська" ("Нібулон") - 556,9 тис. тонн
  8. Кременчуцький річковий порт - 487 тис. тонн
  9. Філія "Козацька" ("Нібулон") - 408,6 тис. тонн
  10. "Максігрейн", м.Херсон - 354,4 тис. тонн

Співорганізатор "Річкового Форуму" Ігор Гошовський підтверджує, що упродовж останніх кількох років спостерігається поява нових гравців, які роблять інвестиції у річкову інфраструктуру.

Є серед них як всесвітньовідомі бренди (наприклад, СOFCO), так і ті, які з’явилися нещодавно, але змогли вже стати відомими на ринку (як "Грейн-Трансшипмент").

"За останні п’ять років обсяги вантажів, що перевозяться Дніпром потроїлись - з 4 до маже 12 млн тонн. Одним з головних драйверів такого зростання є агропродукція.

Наприклад, у минулому 2019 році перевезення Дніпром зерна виросло на 54%. Тож як бачимо можливості річкових перевезень дуже цікавлять трейдерів та агровиробників, і нові річкові термінали активно ловлять цю сприятливу коньюктуру.

Відтак ми прогнозуємо, що вже за результатами наступного року домінування "Нібулону" і "Укррічфлоту" в першій десятці найбільших терміналів не виглядатиме настільки тотально.

Відразу три-чотири термінали інших компаній, що демонструють двократні темпи зростання, можуть увірватись у першу "десятку", - додає Гошовський.

Нагадаємо, що перші річкові перевезення з Білорусі можливі з 2020 року

США: від союзника до ворога ліберальної демократії Європи. Адміністрація США фактично діє в інтересах росії – Філліпс О'Брайен
США: від союзника до ворога ліберальної демократії Європи. Адміністрація США фактично діє в інтересах росії – Філліпс О'Брайен
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 3 – Том Купер
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Нові правила гри. Як оцінювати онлайн-казино в Україні
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Від риторики до політичного тиску. Як союзники Трампа з руху MAGA культивують європейський спротив – The Times
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
Пробач, Україно, ми обійшлися з тобою ганебно. Пообіцявши підтримувати скільки потрібно, злякалися путіна, а потім просто втомилися – Едвард Лукас
"Економічна Ялта". План США щодо росії загострює конфлікт з Європою – Wall Street Journal
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Повітряна війна. Як це працює? Частина 2 – Том Купер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер
Наземна війна чи тероризм проти власного народу? Ймовірний наступний крок Трампа – Тімоті Снайдер